CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 17 maj 2013

Inlägg fredag sjuttonde maj!

Yes I did itjag gjorde det liksom!
Bara sådär, från början helt ogenomtänkt men som med tiden utvecklades till en konstart.
En bedrift, ett storverk en bravad av rang!
Vadå, vadå???
Jo förstår ni, det här ska handla om kläder.
Jajjemen kläder å inget annat än kläder.
Jag gillar kläder – många kläder, mycket kläder, galna kläder å glada kläder.
Shoppar, inte galet mycket men förmodligen mer än de flesta.
Perre shoppar hojjar å jag shoppar kläder.
Inga märkligheter!

Började jobba i slutet av januari.
Vi skriver nu mitten av maj å jag har (det är här storverket kommer in) ännu inte haft samma klädkombination på mig en å samma dag på jobbet.
Not ever!
Japp de e sant
Helt galet men tillika sant.
Det som är mest fascinerande är det faktum att jag kommer ihåg alla dessa olika kombosar, varenda en.
Vilken normal människa har koll på vad man har haft på sig under fyra månader tillbaka???
Bara undrar!

Fattar ni vilken enorm minneskapacitet min hjärna har, vilken fantastisk belastningsförmåga, vilken talang och vilken skicklighet jag genom många års träning har utvecklat.
Fast kanske mest undrar jag över vilken oerhörd outnyttjad hjärnkapacitet som uppenbarligen ligger där obrukad, vilka resurser jag egentligen besitter, hur många hjärnceller som ligger där slumrandes och endast används för att minnas färgkombinationer och klädvarianter.
Inte för att den kunskapen är att förakta, nix pix.
Fast kan ändå undra lite över denna icke tillvaratagna duglighet som bevisligen finns där – nog borde väl denna talang kunna användas till något mer lukrativt än att briljera och exploatera mig garderob för mina arbetskamrater !?!
Men det skall sanningen sägas – detta har inte en enda gång handlat om att bräcka kollegor.
Absolut inte. Faktiskt inte alls.
Det här blev bara min grej å bara min, alldeles för mig själv.
Sannolikt är det ingen mer än jag som ens noterat det hela.
Hmpf...


Ikväll blir det fredagspub på jobbet – supernajs!
Dålig koll på sönerna – mer än att de är bäst.
Å så kommer älskade Perke hem från en veckas grusåkande i urskogen.
Suck… längtar…

Måsågott
/Carre
Å grattis Norge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar