CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 23 augusti 2013

Fredagsocial

En social ensamvarg.
Det står så i mitt CV.
Brukar fnissa åt just den formuleringen, gillar den.
Det är så mycket jag.
En sällskaplig eremit som tokgillar att umgås å vara för sig själv.
Inga märkligheter.

Läste i Metro härförledes om att luncha med kollegor inte alltid var förknippat med något positivt.
Tack snälla Metro för det bekräftandet.
Jag gillar nämligen inte att äta lunch med kollegor.
Gillar inte alls att äta lunch med kollegor.
Min lunch är min egentid, tid som jag helst tillbringar just med mig själv.
Däremellan – alltså under arbetstid hänger jag gärna med kollegor.
Jag gillar kollegor.
Jag gillar bara inte att äta lunch med dem.
Inser dock att jag är rätt ensam om denna fäbless för ensamluncher.
Eller?!?
Jag tror nämligen att vi är fler.
Tror vi är många som föredrar en stund för sig själv men av gammal hävd och tradition så äter man, dag efter dag, år efter år dessa rätt förbestämda kollegiala luncher. Man samlas till denna matstund då chefer ältas, omöjliga projekt debatteras och enerverande arbetskamrater diskuteras.

Enligt den högst tillförlitliga och säkra källan Metro kan enligt en ny studie en social lunch påverka den kognitiva skärpan negativt och göra minnet sämre. Att äta lunch ute med arbetskamraterna kan vara trevligt och skapa god stämning på arbetsplatsen men det kan också göra att man får svårare att koncentrera sig på sitt arbete. Enligt samma professor med ett svåruttalat namn kan till och med en lunch framför datorn eventuellt öka produktiviteten. Om än på kort sikt, hmpf...
Jag älskar ensamluncher framför datorn.

Nu tror jag inte att det var min böjelse för ensamluncher som blev den avgörande faktorn till att jag numera åter är en jobbsökande lätt fetlagd kvinna i övre medelåldern. Näe.
Jag var helt enkelt en usel Kategoriförhandlare.

Ibland måste man inse sin intellektuella status, kalla fakta å att alla inte passar för alla arbeten.
Hur mycket de än svider.

Jag var verkligen en usel Kategoriförhandlare.


Kära gråa väggar, härliga positiva modiga arbetsförmedlare - Here I come again...
Yes, arbetsförmedlingen nästa!
Tips mottages tacksamt!

I helgen jobbar Pelle dag
Vilket i sin tur till 99% innebär att jag städar.
Loppan ska äta kräftor
Sebban ska säkert ta en bira, eller två...


Å idag e de fredag
/Carina
&Co

1 kommentar:

  1. Jag gillar inte heller att äta lunch med kollegor. Käkar mer än gärna själv och tycker att det är hur skönt som helst att slippa prata en stund! Kram

    SvaraRadera