CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 26 november 2013

Bergrum å Odd Molly

I förra veckan var det dags igen.
Bergrumsbesök.
Känns som om det gått någon slags inflation i bergrumsbesök OCH jag är tämligen övertygad om att OM det finns något typ rekord i uppvisande/påbyltande av Odd Molly-kreationer i militäriska före detta utrymmen så är jag den okrönte drottningen och tillika innehavaren av detta rekord.
Det är med en viss stolthet jag vandrar i dessa mörka kalla salar tillsammans med 'Lovely Knit', 'Alpacka Cardigan' och 'Exeter Knit Cardigan'.
Sleevewarmers på och en hederlig ullkofta passar liksom så bra som i denna miljö, även om säkerligen en å annan urban explorertyp garanterat är av en annan åsikt.


I jakten på att pricka av landets bergrum (vilket isig verkar vara en livsuppgift) bockade vi nu av ännu ett objekt.
I sann SFHF-anda tillsammans med andra intressenter begav vi oss till Värmland.
Å tammetusan så var TV där och dokumenterade det hela, eller nja... de var väl inte bara där för att visa och notera att just jag tagit mig den långa biten från storstaden för att i ödebygden besöka ett iskallt berg, även om jag skulle ha god förståelse för det...host host...

Men, som den kloke redigerare av filmen förstod skulle inslaget om ett bergrum för två mille inte vara komplett utan... om än väldigt kort... man lät mig vara med och synas.
Sådär lite i slutet av filmen, håll korpgluggarna öppna - för där står jag, live and in action...
För att se filmen så klicka här!

Bergsfolket
/Carina
& Perre







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar