CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 14 februari 2014

Toto, Perre & Jag

Det var i somras.
En sådan magisk julikväll då vindarna var varma och himlen förtrollande vacker.


Det var jag och Perre och det var ett fabulöst vackert Dalhalla.
Hade aldrig varit där tidigare.
Tillfället kunde dock inte varit bättre.
Hela platsen hade något sagolikt över sig.
En trolsk förnimmelse om något magiskt och övernaturligt.
Eller så var det bara vinet…
Hur som helst är ett besök på Dalhalla värt sin peng.

Att vara där på just en Totokonsert kan däremot möjligen ifrågasättas.
Alltså. Jag ifrågasätter inte Toto utan mer platsen av att njuta av deras musik.
Skulle aldrig ifrågasätta deras musik...
Avståndet fram till scenen är på gränsen liiite stort. 
Det blev liksom svårt att känna och uppleva den där riktiga livekänslan. Att det var en ljus ljummen sommarkväll gjorde inte saken bättre. En konsert i dagsljus var ’sådär’. 
Nåja med mörkret kom spelningen gång - och med den höjdes samklangen från publiken.

Men, en Totokonsert är ju alltid en Totokonsert. 
Det vill säga helt fantastisk och helt underbar.
Några ’förståsigpåare’ suckar säkerligen irriterat och tycker att de är en samling förlegade föredettingar.
Själv är jag djupt imponerad av den åldersmässigt breda konsertpubliken och det otroliga utbudet av hits som radas upp.
Hur många av dagens band kan ståta med detta?

Tror vi har prickat in de flesta av Totos konserter i Sverige de senaste 20 åren. Typ.
Därtill kan läggas x antal spelningar med Steve Lukather him self.
Perre älskar Toto, jag älskar Perre så får en massa Toto på köpet liksom.
Det är inget krav eller måste det är ett liv, host host...

Att vara på konsert med Perre är en upplevelse isig.
Glittrande ögon, djup koncentration, luftgitarrsolon och en fullständig diskografi över samtliga spelade låtar.
Uppräknanden av gästartister, årtal och albumskonvolut. 
Varje sekund måste man vara beredd på att bli bryskt avbruten av ett hysteriskt coolt gitarrsolo.
Men mitt hjärta värms och jag ler med hela ansiktet.
Det är så fantastik underbart att se Pelle så hängivet gå upp i något.
Men det är sådan han är.
Ger han sig in i något så är det till 100%. 
Alltid.


Sönerna Sebban Loppan har jag ingen vidare koll på.
Tusan – jag är en dålig mamma.
Imorgon är det match igen.

Go å hjärtlig kram till er alla
Så här på alla hjärtans fredag.
/Carina






 















2 kommentarer:

  1. Hallå ja! Skulle verkligen, verkligen vilja uppleva en bra konsert där, så förstår att ni var nöjda. Vill också önska en fin fredag, helg och så. Kramar

    SvaraRadera
  2. Finns inget som en bra livekonsert! Då såg ni kanske Toto på Stortorget i Örebro förra året. Gratiskonsert var det till och med. Syrran var där och hon är lika Toto-tokig hon med. Kram

    SvaraRadera