CLE1960 - Instagram å jag liksom!

lördag 23 december 2017

Leopold 30 år


Då är det dags att lägga ännu en milstolpe till handlingarna – sonen den yngre fyller trettio.

Lilla Loppan - natten före julafton valde du att komma ut.
Jag säkerligen likt alla andra av världens mödrar värnar alltid lite extra och har något svårare att släppa taget om den yngste i barnaskaran.
Sebban har alltid på något sätt klarat sig mer på egen hand, varit mer självständig och gjort alla dumheter lite mer rakryggat (hmpf...).
Det tog liksom längre tid för Leopold att bli stor (för vuxen kommer den ungen sannolikt aldrig bli – i alla fall om man frågar den ömma modern).
Nåja, att fylla trettio får nog ändå betraktas som vuxen, i alla fall på pappret.

När ens barn fyller år ger det, i alla fall mig en stund av eftertanke.

Vad har det egentligen blivit av den där spralliga, humoristiska, fnittriga, idrottande ungen som var duktig i skolan och alltid hade glimten i ögat.
Fortsatt en härlig stor portion humor, numera inte särskilt sportig (inte alls faktiskt), dock samma glimt i ögat men också lång, smart, snygg, social kompetent och en hel drös av andra goda egenskaper - so far so good.
Fast inte alltid så smart.
En del säger dryg men jag säger blyg.
Jag lägger också till konflikträdd och en mindre smickrande sida om att du undviker sanningen om en lögn, om än den minsta, för stunden är lättare att leverera.
Ja - vi har pratat om det där och sannolikt är du inte helt nöjd över att jag skriver det - vilket jag faktiskt förstår men, efter moget övervägande väljer jag ändå att göra det och jag tror att du vet varför.

Jag vet också att där inne klappar det ett gott hjärta, ett varmt stort, vackert och fantastiskt hjärta.
Jag önskar att du tar med dig dina bästa sidor in i 2018 och möter 30 som det var det nya 20 för kom ihåg, du kommer inte undan.

Ta dessa ord för vad de är – en kraguppsträckning, en smula tanke men mest all min kärlek till dig.
Vänd blad och le ditt charmigaste leende - dra en usel ordvits, fnissa som bara du kan och njut av livet.
Du vet att jag, vi – alla älskar dig och inte vill annat än ditt bästa.

Grattis älskade Loppan!
Ha det bäst
/Din mamma


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar