CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 14 januari 2022

Fredag i karantän

 Jag är positiv.

Så inåt pipsvängen positiv.
Näsan rinner, huvudvärken pulserar som elektromekaniska långvågssändare och hostan dominerar ljudbilden här hemma.
Bubblet påfyllt.
Känns som om jag kan klara en karantän.
Så absolut, visst är jag positiv.

Har nästan känts som det varit en tidsfråga innan jag skulle åka dit på covid.
Har knappast levt något isolerat liv utan några egentliga försiktighetsåtgärder.
Jag har plikttroget hängt på låset när vaccinationerna har utlysts och jag har undvikt tunnelbanan men utöver detta har mitt liv sett ut ganska mycket precis som vanligt.
Sån är jag.
Ställer man frågan om mina bästa minnen från 2021 så blir det självklara svaret ’alla resor’.
Få som känner oss höjer nog ögonbrynen eftersom jag sällan kan förlika mig med att någon annan ska bestämma över vad jag kan och inte kan göra.
Nu kunde man resa både till Italien och till Grekland, så då gjorde vi det.
Enkelt.

Men nu visar teststickan att jag är drabbad, besmittad och har kontaminerat hela hemmet.
Rätt åt mig kan man tycka.

Nåja, fredag it is och bubblet står på kylning
/Covidina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar