CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 18 september 2009

Fixarfredag

Den 8 juli anmälde jag mig till Arbetsförmedling och A-kassa.
Idag skriver vi 18 September, trots inskickning av diverse blanketter med vändande post har jag ännu inte fått några pengar. Börjar bli skralt i kassan och börjar dessutom att bli riktigt jäkla irriterad.
Butikerna sväller över med snygga höstkollektioner och här står jag ;(
Ja, jag vet, man blir inte lyckligare av att shoppa och man kan faktiskt inte mäta äkta självkänsla i hur många tröjor och stövlar man har i garderoben. Men med åren har jag utvecklat ett mycket avancerat sätt att lura mig själv, jag går på det varje gång. Resultatet blir att jag går in och ut ur butikerna med ett stort leende på läpparna.

Som ’big fan’ av Marie Ljungstedts böcker såg jag fram emot förra söndagens film.
Jag som än idag får rysningar av att se/höra dubbningen av Prussiluskan i Pippi klarade inte denna vedervärdiga mimföreställning. Efter bara några minuter började jag zappa, zappade fram och tillbaka i hopp om att jag skulle vänja mig, men icke.
Åhhh vilken besvikelse, och på söndag gör jag om det igen…
I övrigt då.
Vill tacka alla för de jobbförslag som har ramlat in, jag bugar och niger samt känner mig smickrad över att ni tänkt just på mig.
Var och provjobbade på gamla, gamla, gamla jobbet igår.
Där var det ’same, same but different’, ska dock mentalt sätt bli lite skönt att komma igång med något, för här hemma får jag inte något vettigt gjort.
En liten parentes, jag önskar inte sälja mirakelmedel (!!!), och telefonförsäljning bör inte vara min primära syssla.
Dessutom tar jag mig friheten att dissa norrort, fy fabian för köer…
Ännu har jag ’råd’ att vara kaxig ;)
Tar fortsatt gärna emot eventuella jobbförslag :)

Å allt fixar sig plus att allt går att fixa, se bara på de bifogade bilderna.
Imorgon ska jag fixa middag med lite barbequetema här hemma
Jag e en fixare jag
Ha en bra helg
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar