CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 26 januari 2012

Elving och sötnosar

Det här är den bästa tiden.
Ligger alldeles still och lyssnar på Perre och Dessi's djupa andhämtningar.
Dessi rycker lite i kroppen, drömmer om vida vidder.
Hon vänder sig mot Perre och lägger tassen på hans skuldra.
Perre suckar och ler förnöjt i sömnen.
Jag älskar de här morgonstunderna.
De här tysta stunderna innan dagen vaknar.
Skulle kunna ligga kvar hur länge som helst, iaktta mina två bästa.
Temperaturen under täcket är helt perfekt, inte för varmt och inte för kallt.
Jag sträcker på mig och njuter.
Men jösses, varför är det så extremt skönt, mysigt, tryggt, varmt, gott och tillfredsställande i sängen just nu?
Obönhörligen tickar klockan på och jag vet att om jag inte går upp NU blir jag sen.
Smyger mig upp utan att störa, slänger en sista blick på mina älsklingar innan jag går in i badrummet och tar mig an dagen.
Jag ger dem min morgon
Jag ger dem min dag...

Varje fredag gör Ulf Elfving besök på en arbetsplats eller annan mötesplats någonstans i Stockholms län.
Imorgon fredag är det dags att hälsa på hos Perre – eller nja, i alla fall på hans arbetsplats.
Trafik Stockholm får alltså besök av Herr Elfving.
Perre som älskar att stå i centrum kommer naturligtvis vara en av huvudfigurerna. Typ NOT.
Även om vi inte kommer få höra hans ljuva stämma kan det kanske vara trevligt att lyssna.
Visste ni förresten att det var hans röst över taxiradion som jag föll som en fura för en gång tiden (alltså Perres, inte Elvings) time goes bye...
Boka in fredag klockan 9.30-11.00 - för då hälsar Elfving på i P4.

Förnöjd
/Carina

3 kommentarer:

  1. Aaah han är en sån!
    Själv hade jag bestämt mig för att nä aldrig en 08 - tills mannen ringde upp mig då efter en massa chattande.
    Kunde konstatera att det var kört... =)

    SvaraRadera
  2. Perfekt beskrivelse av njutning unde täcket en stilla morgon jämte sovande älskling :-) den där tapeten i bakgrunden har vi med! Har aldrig sett den nån annanstans. God smak du har ;-)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag vill också vakna först!
    Jag vill också ligga och titta på alla som sover sött och invänta när allt börjar röra på sig!
    Men nehe då, jag är tröttare än tröttast, kommer ju aldrig upp på morgonen...
    Måste ändra på det.
    För bli nästa års nyårslöft... japp!
    Trevlig helg :)
    Ska in och lyssna på reprisen nu :)

    SvaraRadera