CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 25 september 2014

Här kommer en Spontanansökan!

Shiit - jag gjorde det!
Att jag är arbetssökande är inte direkt någon hemlighet.
Att jag har sökt fler jobb än vad jag trodde var möjlighet är inte heller någon hemlighet Länge har jag gått och klurat på hur jag ska nå igenom alla knappnål och vägspärrar.
Idag bestämde jag mig.
Författade nedanstående rader och skickade ut till hela min adressbok.
Alltså jag menar HELA min adressbok vilket innebär en ansenlig mängd med mailadresser.

Hej!
Jag skriver till dig för att jag söker jobb.
Efter ofantligt många ansökningar till kopiöst många arbetsgivare under en oerhört lång tid kände jag att det var dags att byta taktik.
För att nå igenom  företagens/bemanningsbranschens ansökningsbrus testar jag nu denna smått okonventionella metod – jag väljer att skicka dessa rader till samtliga kontakter i min adressbok.
Jag går helt enkelt  ’all in’!
För min tro och förhoppning är att någon av er där ute kan vara länken till min nästa arbetsplats.
Jag har erfarenhet som/av: 
Teamledare – Projektadministratör – Administratör – Inköp kontorsmaterial – Mötesbokningar – Lokalbokningar – Utbildningsadministratör – Enklare fakturering – Projektledare - Reception – Växel – Radiooperatör – Posthantering – Koordinera/Schemaläggning – Support – Kundtjänst – Kanslist – Registrering – Informatör – Handläggare -  Kickoff/Event - Medlemshantering – Hålla ordning på kontor/möteslokaler  – Mässvärdinna – Konferensvärd  - Arkivering och övrigt inom kontorsservice.
Jag:
- är serviceminded och har god social kompetens
- är engagerad i mitt arbete och har en positiv inställning
- har förmåga att arbeta bra både i grupp och enskilt
- är spontan och självgående
- är lojal och prestigelös
- har god datorvana
Jag har genom åren haft låg sjukfrånvaro, har inga barn som behöver vabbas och kan i princip  börja omgående. Är ingen siffermänniska eller säljare men är i övrigt öppen för förslag och tips - alla svar beaktas.
Skickar gärna mitt CV.
Vänliga hälsningar
/Carina
Du fick det här mailet för att du finns i min adressbok.
Sannolikt har vi därmed någon gång haft någon form av kontakt.
Kanske har du ingen aning om vem jag är och kanske känner vi varandra väl. 
Kanske får du dubbla mail och kanske har du redan kastat dig över ’replay’ knappen och med omedelbar verkan bett mig att radera din mailadress från min adressbok.  
Oavsett  har du läst ändå hit vilket jag på sitt sätt är väldigt glad över.
Nå vad tycks - visst borde jag väl vara helt oumbärlig för vilket företag som helst !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar