CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 23 september 2014

Osanning

Okej.
Inser att jag i gårdagens inlägg sannolikt for med osanning.
Inga stora lögner och ej heller några världsliga saker - men vill ändå ställa saker och ting till sin ordning.
Rätt ska vara rätt liksom.

Avhandlade igår ämnet bloggande.
Påstod att det inlägg som jag skrivit och som dragit flest läsare var det då jag funderade över vad som egentligen försiggick på dessa mytomspunna Odd Mollyträffar.
Vad gjorde man, vad sa man, vad åt man på en riksträff och var dessa samfund att likna vid någon form av ordenssällskap (se gårdagens inlägg med bifogad länk) ?.
Det fanns många frågor i ämnet...

Idag kom jag på att det finns ett ämne som varit hetare, som har engagerat fler bloggare och som fortsätter att dra nya läsare till min sida.
Det inlägg som har varit mest
 glödhett, mest brännande och mest rykande av dem alla är självklart - utan konkurrens det då jag berättade att jag blivit blåst på Tradera, 'Blåögd, blåst och bedragen'.
Det här inlägget har genererat hotmail (alltså hot-mail inte hotmail, hmpf... blev konstigt där), obehagliga samtal och långa diskussioner.

Tror inte detta med kopior av Odd Molly är lika stort längre men det fanns en tid då kopiorna haglade in över landet och 'vi' Mollytokiga gjorde allt vad som stod i vår makt för att avslöja såväl kopior, plagiat och sådana illvilliga bedragare som försökte (och då och då lyckades) blåsa oss godtrogna Odd Mollyaddicts.
Det var tider det...

Numera känns mycket massproducerat och lite av nerven i märket har suddats ut.
För mycket kläder till för höga priser i en kvalitet som är jämförbar med HM, KappAhl å Lindex.
Typ!

/Carina 

Fortsätter att bjuda på några gamla bilder från Odd Mollyprovningar av kläder som aldrig hamnade i min garderob.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar