CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 8 januari 2010

Årskrönika

Minns att jag tänkte att 2009 skulle bli ett bra år, dels för att siffran 9 så länge jag kan minnas har varit mitt tur och lyckonummer och dels för jag hade nytt och roligt jobb och livet kändes allmänt bra.
Sammanfattningsvis så var inledningen ingenting att klaga på, semestern underbar (trots uppsägningen) men hösten ställde till det hela.
Januari
Inledde året med att må allmänt gott.
Ett jobb jag trivdes med och kommande resor att se fram emot.
Februari
Fortsatte lite i januariandan.
Startade bloggen
Skaffade mig en Orbitreck och satte upp stora mål…
Mars
Mina boyz i Sharksen gjorde bländande insatser och jag gjorde frivolter i secket, det var på det berömda håret att man inte klev upp i ettan.
Var på släktträff på Liedholmssidan.
April
Uppsagd från jobbet
Kommer ihåg att jag inte kände mig särskilt orolig, äh – det där med jobb fixar sig garanterat, det var lugnt liksom.
Vi målade, stylade och fixade i Leopolds lägenhet på Smedsbacksgatan, sämre tider = inget napp, tungt.
Var med på ett hörn för ett ännu lyckat Sharks Open i Farstahallen, kul.
Maj
Perres mormor Ragnhild somnade in.
Vi hade en fantastisk vecka i Rom hos Pia med familj.
Var i Karlstad med mamma och firade tant Lilly 90 år
Juni
Begravning för Ragnhild
Hade stor släktföreställning för Gianninisidan
Hade sommarfest för alla (f.d) kollegor på Sportnik
Resten av juni tror jag det regnade och var 10+
Juli
Pelle fyllde år och jag fyllde år.
’Jobbade’ min sista dag på Sportnik.
Fick min första kontakt med Arbetsförmedlingen
Hade en underbar semester, inledde i Ed fortsatte västkusten ner och avslutade med några njutningsfulla hotelldagar i Varberg
Augusti
Nya besök på Arbetsförmedlingen
Det bästa med augusti och det bästa med hela året var att jag & Pelle firade 20-årsjubileum – de är tammetusan något som jag är stolt över!
Vi åkte till Höga Kusten, bodde på hotell med hundrum 
Hade en oförglömlig kräftskiva.
September
Sebbe flyttar äntligen in i sin nyrenoverade lägenhet
Åkte till ett solig, grönt och varmt Mytilini
Tog en bonusresa med Katarina till Zakynthos, fick uppleva det värsta regnvädret i mannaminne.
Oktober
Började jobba lite extra på Top Cab
Insåg att det var sämre tider även för mina jobbkontakter.
November
Fortsatt inget jobb
Haft vårat bästa hus i två år.
December
Hade tänkt en social tripp till Ed, blev inget
Hade tänkt en mysig tripp till Göteborg, blev inget
Min telefon fick noja och pumpade ut över 5000 tomma mms till min kontaktlista, nästan alla i listan blev JÄTTE arga och jag blev JÄTTE ledsen.
Fortsatt inget jobb
Fick bilen kvaddad
Har varit förkyld i en månad
Stor suck…

Men - hoppas att 2010 blir året då den kyliga höstvinden övergår till ljumma vårvindar och med dem soliga leenden :)
Vädret har i alla fall hitintills glittrat mot mig – det tycker jag om.
Jag har fortsatt inte fått nej från jobbet jag sökte – det tycker jag är kul.
Fyller jämna år, vilket iofs känns mycket märkligt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar