CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 22 januari 2010

Dags att andas ut!

Förra helgens 70-årskalas för Mamma blev otroligt trevligt och lyckat.
Vi slog ’all time high’ på antalet gäster som samtidigt vistades innanför våra dörrar – 50 fullvuxna individer vimlade i en salig röra runt på alla plan och såg ut att på alla plan trivas.
Maten räckte och blev över, spriten räckte och blev över och till och med vinet räckte och blev över, det enda som det rådde brist på var skumpan. Tjugo flaskor tömdes med lätthet och hade det funnits lika många till hade de säkerligen också gått åt, dessa tomflaskor står nu och väntar på att bli bortforslade till glasåtervinningen (kategorin baksidan av fester).
Vet att mamsen var JÄTTEnöjd, återkommer med mer om festen samt bilder från den samma framöver.
Igår som först var jag klar med ’återstädningen’ av hemmet, om det skurades och fejades innan festen så är det ingenting mot vad det städades efteråt.
Är lite nojjig när det t.ex. gäller badrum/handdukar, först ska det glänsa inför därefter måste det notoriskt skuras efter, inte för att det kanske behövs – nej, här pratar vi känslan…
Som en belöning för all fysisk aktivitet som jag lagt ned på hemmet slog jag till och äntligen invigde badkaret.
Perre har redan hunnit avnjuta ett par trippar i karet men jag har väntat på ’det’ tillfället – gissa jag njöt, hett vatten, tända ljus och ett glas vin, jag kände mig värd varenda sekund av den stunden :)

I veckan har det stora samtalsämnet i området vart tjuvar och banditer.
Som jag berättade om i tidigare blogginlägg har vi haft nytt inbrottsförsök hos oss, vad jag inte visst då var att flera i området blivit drabbade, har skrivit om det på Skrattmåsens hemsida.
Märker hur vaksamheten skärpts och hur man nu tittar snett på ALLA som passerar på gångvägarna, vem är det?, vad har han här att göra?
Just nu känns det som om jag skulle vilja ha dubbla larm och ytterligare ett gäng rörelsekänsliga trålkastare på tomten.
Skönt att ha Dessi som gör sin plikt som vakthund =)
Har ännu inte hört något om jobbet – fy fabian för långsamma handläggningar.
Kanske dags att återuppta ’Platsbanken’ som sin startsida :(
Ser fram emot en lugn helg, Perre ska jobba – fy fabian säger jag om det också.
På lördag är det match för herrarna, 13.00 i Farstaborgen – fy fabbe vad roligt säger jag om det.
Nästa vecka ska vi dra en sväng till Belgien – le fabienné så beau.
Ska åka med flygbolaget som jag på alla punkter tidigare har dissat.
Just i det här fallet är priset så löjligt billigt, 460:- inklusive allt (nåja inte resväskor) för två personer tur och retur Skavsta – Bryssel.
Återkommer med recensioner om själva resan…
Nu e de fredagsmys
/Carina

2 kommentarer:

  1. Hej, hoppas du såg att en tjej har en Lovely Knit i Almost Black till dig. Hennes mejl står i kommentarerna inne hos mig. Lycka till. Kram

    SvaraRadera
  2. Tackar såg och har mailat - hoppas nu på ett positivt svar :)

    SvaraRadera