CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 20 april 2011

AW å så...

Det finns fördelar och nackdelar med att jobba.
Ju mer man jobbar ju fler fördelar finner man.
Nu har jag ännu inte fått min första lön, men den dagen närmar sig med stormsteg.
Mitt konto kommer troligen få spelet, sparka bakut, bli emotionell, snyfta i 20-lappar och glufsa i sig varenda sekin som når mig. En ’riktig’ insättning har inte skådats på detta kontot sedan stenåldern (hmpf.. det var det där med att överdriva – men det är preciiis exaktemente så det känns.
En annan fördel med ett jobb är att man lär känna nya människor som i sin tur tar med sig mig ut på nya äventyr.
I fredags var jag på äventyr.
AW´t inleddes på Vapiano och rosé – yes I like rosé.
Senare, (eftersom det hunnit bli mörkt måste det ha varit lååångt senare) gick vi vidare till något som jag i efterhand fick reda på heter 1900 (nej, jag hade inte inmundigat för mycket dryck men är däremot inte så ofta på krogen och därmed ingen expert på vad alla ställen numera heter, på 'min tid' hette 1900 något heeelt annat)
Där var det mycket människor och hög musik.
'Tant Hulda 103 år' beslöt sig då för att åka hem. Naturligtvis i taxi.

Den gångna veckan har det skrivits spaltmeter om Emil.
Ni vet Emil som hastigt och mycket olustigt gick bort i januari och vars begravning jag var på.
Emil som var född -87 ringde flera gånger efter ambulans men ingen skickades.
Vi som hade nöjet att känna Emil vet att han inte var typen som hittade på eller överdrev så det är med sorg och all rätt som hans familj och vänner är upprörda.
En minnesida för Emil Linnell finns på Facebook.

Sen har vi haft gemensam vårstädning området (inte mycket glamour över det).
Lika duktig på att ta sitt ansvar som Perre är - lika dålig är jag på att inte ta min del av ansvaret.
Jag vet inte vad det är med mig och gemensamma städningar men det bär liksom emot.
Fast.. ändå inte.
Jag gillar ju ordning och tänker på alla år i Farsta IBK´s styrelse då jag utan att blinka kunde ägna timmar, dagar, månader och år åt ideellt arbete.
Dock kompenserade jag det hela lite genom att dagen efter vara något mer aktiv.
Å appropå Sharksen...
Jag bara MÅSTE skicka iväg ett grattis till Krono.
Våran allra bästa, coolaste coach Krono.
Denna fantastiska människa som tränade ’mina’ killar under många år, ’vi’ var i mängder av finaler, drog en tripp till Spanien tillsammans med boysen och han har alltid ställt upp på killarna till 100% - men aldrig hade han vunnit något stort, tills nu.
Grattis kära du till SM-guldet med Djurgårdens Damer.

Såja, nu är jag snart ikapp
/Carina






1 kommentar:

  1. Jisses kvinna vilket liv du lever :-))
    Har försökt att läsa ikapp lite men det är som att läsa världens glamourblogg..
    Eller ja, det låter så iaf för en hemarbetande småbarnsmamma som mig;-)
    Ja, fy fasen, jag läste om Emil och blev så berörd...Över hur onödigt allt faktiskt var..
    Tänk om någon bara hade lyssnat:-(

    Nu ska jag återgå till matchen mjällby malmö..
    Mjällby är ju härifrån så gissa vilka vi hejar på;-)

    Kram du vackra

    SvaraRadera