CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 19 april 2011

Some Catch Up!

Idag – denna dag har jag släpat med mig min bärbara till jobbet, det i hopp om att hinna göra lite blogginlägg.
Blogginlägg blev det, eller snarare faktainlägg varken särskilt fyndigt eller roligt alltså.
Jag kan vara en jädrans trist människa.

Här sitter jag med all tid i världen till mitt förfogande men får ändå inte till de ’privata’ sakerna.
Öhh, privata saker på arbetstid !?!
Japp, så sant som de e sagt.
Just nu har vi det ruggigt lugnt här i ’Stämmoteamet’.
’Gör vad ni vill så länge ni gör det ni är här för att göra’ är budskapet.
Så egentligen är detta det ultimata jobbet (bortsett då från att det är tidsbegränsat och att man inte kan jobba hemma) för att kombinera nytta med nöje.
Men icke jag inte.
Får inte ett enda vettigt dugg gjort, förutom det jag är här för att göra då förstås.

På lunchen tog jag mig utanför Waterfronts väggar och möttes av en strålande sol. Underbart.
Härlig syn, folk med solglasögon, dunjackor, shorts och linnen, tjocka stövlar och tunna sandaler i en salig blandning – det var med andra ord en ganska ordinär vårdag.

Mina blogginlägg har under den senaste tiden varit lika sällsynta som solbrännor på tunnelbanan.
Så för att visa att jag inte helt och hållet negligerar er bjuder jag på uppdateringar.
Vi börjar med att visa mig i en icke godkänd Årsstämmostass.
På en Bolagsstämma krävs en mer korrekt klädsel och tror inte att OM hade passat – mer än möjligen på just på OM´s Årsstämma (vilken ’vi’ inte är inblandade i).
Jag var på Fabeges Årsstämma.
Förutom en journalist som kände sig lite åsidosatt var det var trivsamt.
Därifrån kommer de vackra blommorna!

Vi har haft vinlotteri på jobbet.
Mitt bidrag var förstås (ja, även en sann Liedholmare måst KÖPA) vin från ’gården’.
En flaska gick till glad vinnare och kollega och den andra följde välvilligt med hem och som en glad tredjepristagare fick ytterligare några skönheter åka med på tunnebanan till den södra förorten – jo man tackar.

Sen har vi sokm bekant flyttat.
Så här tomt och trist såg det ut efter att vi lämnat lokalerna på Regeringsgatan.
Kollega Britt ser å andra sidan alltid glad ut :)

Mer uppdatering senare
/Carina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar