CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 20 april 2012

Fredagsmys

Det pratas mycket om egen tid.
Tillfällena på egen hand eller tillsammans med väninnor ska vara många.
Man ska vara engagerad i sitt jobb, göra karriär, träna, gå på kurser, hänga på after work, utbilda sig, vara aktiv i föreningsliv och springa på styrelsemöten.
Det är säkert väldigt viktigt.
För en del.
Men jag undrar!
Vad hände med tillsammans-tiden?
Den viktigast tiden i livet måste väl ändå vara den tid man är med sin käraste?

En del verkar leva i förhållanden med minutanpassade scheman.
Det skall tajmas in för att hinna med alla måsten.
Då och då planeras det in en kvalitetshelg.
En helg då man ska ha mys.
Vad händer om pms:en skriker och helgen går åt pepparn?
Nej fy bubblan.
Jag tror på kvantitetstid.
Vardagstid!
Tror det är nyckeln till välmående.
Massor med tid tillsammans.
Eller en kombination
Stunder då man skrattar och kämpar ihop
Tysta stunder då man bara finns.
Att bara vara.
Ögonblick då man ser varandra i ögonen – och jag tänker att jag är fantastiskt lyckligt lottad.
Det behöver inte vara svårare än så.

Ser med tillförsikt fram emot en helg utan regn och snö.
Ja, jag är optimisttittar ut och ser snöblandat regn.
Svär lite.
På lördag ska vi ut på stan med minimatsmänniskorna Åsa å Lasse (finns det åldersgräns på barnportionerna?!?)
Sebban håller på att slipa golv och fixar hemma.
Loppan fixar han också, dock inga golv.

Tillsammans
i helgen
/Carina
& Perre

3 kommentarer:

  1. Håller med på alla punkter, hmm känns som att jag upprepar mig nu.
    Blir lite snopen när jag hör, "vi ska ha kvalitetstid tillsammans" så vi har lämnat bort barnen...
    Man kan ju lämna bort barn till mor- och farföräldrar utan att säga så.
    Kvantitet är mycket bättre, då får man alla delar, på gott och ont.
    Trevlig helg till er båda och kl. 12.00 i morgon ska tydligen solen skina enligt min chef! Japp så är det allt :)

    SvaraRadera
  2. Jag kör på HH- heliga helger! Då gås det i pyjamas till 12 och lallas runt i sakta mak. Ska de ändå bokas upp till nåt ska det vara till familjen, jag är inte förtjust i när de rinner iväg till måste-saker alls.

    SvaraRadera
  3. Ja tack både och tycker jag :-) Massa tid med kärleken, familjen och vännerna är det bästa! Och så har vi alltid "ledigt" på söndagar; då ska vi inte göra några måsten. En bra regel tycker jag.

    Kramar - och hoppas helgen var bra!

    SvaraRadera