CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 13 april 2012

Jobbrunch!

En gång är ingen gång och två gånger är en tradition.
Jag gillar traditioner.
För ett år sedan hade vi en fantastisk Frukostbuffé på jobbet.
I veckan fullbordadels traditionen.
Minns inte vem som kom på denna mästerliga idén – host, host… kan bara konstatera att den var fenomenalt bra.
Eftersom buken fortsatt är svullen efter påskens alla läckerheter så var det bara att köra på, varför vara nyttig liksom?
Det dukades upp osannolika mängder med föda (som för övrigt räckte både till lunch, mellis och eftermiddagsfika) värdigt vilket bättre hotell som helst.
Där fanns flera sorters bröd, plättar, juice, ost, röror, ägg, brie, marmelader, sylt, grädde, köttbullar, skinka, korvar, grönsaker, färska bär och frukter osv. osv..
Jag skickar en stolt hyllning till ’gänget i bunkern’ för detta goda initiativ.

Herre jösses, nu börjar det bli dags att ta tag i matvanorna eller snarare matovanorna.
De senaste månaderna har jag spräckt dieter för flera år framåt.
Å någon nyttig träning har endast existerat i mitt bättre jag.
Ett jag som jag inte sett mycket av.
Hallå kom tillbaka ' I miss you!'
Känner att jag är en dålig människa.
En gourméjunkie som inte kan säga nej när en god camembert vankas framför nosen.

Läckergommen
/Carina










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar