CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 30 april 2012

Valborgsmässodag!

Men hur jädra svårt kan det vara???
Vart tog fredagen vägen?
Är visst måndag idag.
Valborgsmässsoafton.
Jag jobbar.
De här är inge kul.
Det är tusan inge kul alls.Alltså det faktum att de börjar droppa av nu.
Mina fantastiska konsulter.
Hitintills har de klarat drygt 30 bolagsstämmor och många återstår, trots det är dags för de första att sluta.
Känns märkligt när dessa braiga handplockade personer lämnar gruppen.
Checkar ut från bunkern.
Känns sorgsamt.
Minns det som igår när jag trevande intervjuade dem.
Har det redan gått tre månader – cheezuz!!!
Nu ska de ut i livet.
Stå på egna ben.
De små liven.
Så var man Grusgräsänka igen.
Det är inte så kul det heller.
I alla fall inte för mig.
Perre däremot lever livets goda grabbdagar på den årliga Bergslagsturen.
Tur att man har mamma som sällskap.
Loppan sällskapar för övrigt han också.
Nej, ingen date – menar att han hänger hemma.
Sebban hänger också hemma.
Fast hemma hos sig.
Ikväll bjuder vi på middag.
Lite av en fredagsfeeling faktiskt.
Imorgonbitti håller jag familjefanan högt genom att gå brandvakt mellan 05-06.
Bara så ni vet.

Over and out
/Carina

6 kommentarer:

  1. Låter ändå som en lugn o go kväll.. *gäsp* men brandvakta - det får du göra själv. (säger hon som brukar vakna vid den tiden och jobba i huvudet)

    JAAA men vårt Olivträd bodde inne också - men vi har det aningen för varmt för att få det att hålla fullt ut.. glad att det kom igen:)

    KRAM snyggo!

    SvaraRadera
  2. Men det är det I löööv med konsultvärlden- man träffar alltid folk igen? Rätt vad det är står det en nygammal kollega där och det är som en present (nästan) varje gång!

    SvaraRadera
  3. Och jag åker buss... helt själv... Men det går på ett vis det med. Glad valborg i alla fall!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppar in och önskar dig en trevlig Valborg!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hallå snygging! Det är fredag (igen).
    Saknar dig.
    Kram

    SvaraRadera
  6. nu får du fasen skärpa till dig!! ;) hoppas allt är bra, klem

    SvaraRadera