CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 3 oktober 2011

OM i GBG

Japp det var precis som jag hade trott!
In i minsta detalj.

Inledde helgen med flyg från Bromma.
Landade i en ’tjocka’ som endast är möjlig i Göteborg.
Försökte locka med mig Javabruden in i dimman men hon var pömsig.
Så sova fick det bli.
Lördagens program var superspäckat.
Eller egentligen var det inte himlars tajt men de blev ändå det på något bakvänt sätt.
För att vi rockis skulle bli upptagna i Odd MollowSällskapet krävdes nämligen inskolning i de riter som Överste Mollyinnorna hade i sin kravspecar.
Lite som en nollning.
För att klara av dessa tilldelades vi inledningsvis boxhandskar.
Vilket var mycket uppskattat.
Därefter var det bara att skrida till verket.
In i prövningarnas värld.
Med risk för att bli utesluten och falla ner i Lindexträsket tänker jag här avslöja några av de hårda prov vi utsattes för.
Vi kontrollerades i stresshantering genom att precis när aktuellt färdmedel anlände skicka snabba sms till okända nummer.
Vi fick fysiskt utmanade övningar genom att bli ombedda att stiga av vid fel hållplats och på snabbast möjliga sätt lotsa oss fram till rätt butik.
Det experimenterades med vår fysiska form och tålamod i små trånga provrum.
Våra skygga, timida och pryda sidor exploaterades i brist på ovanstående provrum.
Vi testades att utan karta och kompass åka pendeltåg in i dimman och på egen hand sedan hitta hem igen.
Där bjöds både blod, svett och ja… tror tusan ett det även föll en tår.
Trött, svettig och utmattad lyckades jag uppbringa extra krafter och ta mig till kvällens tillställning på restaurang (med det passande namnet) Familjen - OCH det var där.
Precis exaktemente där som jag kände det.
Jag hade klarat provet.
Jag var med.
I am in.

Det blev utan tvekan fler ’hissar’ än ’dissar’
Det blev faktiskt uteslutande ’hissar’ (fasiken vad ska jag då skriva om???)
Om det nu var någon 'diss' att räkna med kom den sannolikt från min egen okontrollerade tunga… sorry folks… (det är sånt som kallas för gardering. Liksom).

Tack alla fina, söta, goa, vackra och fantastiska människor.
Extra tack till de goda initiativtagarna Bina & Mallan.
Dubbeltack till Javabruden för schysst boende.
Och min uppskattning till de butiker vi besökte.
Vin, skumpa och andra godsaker är ALLTID mycket välkommet.
Jädrar så insmickrande jag låter, men vad ska jag annars skriva när det faktiskt är precis så jag känner och hela helgen var just bra som den kunde vara.
No complains
What so ever

Stolt Mollysyster av första graden
/Carina
P.s Ser att detta är mitt 700:ande inlägg.
Jösses...


Fem av de tjugofem!

6 kommentarer:

  1. Välkommen! ;) du klarade det galant!

    ...vet att du inte är riktigt så mycket för att kramas såhär.. men KRAM för tusan!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker vi amatörer klarade oss bra faktisk, och jättetrevligt var det:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad gullig du är (ja du får tåla gullig hehe)! Jag siktar på nästa träff för det vore väl själva f... o m något skule komma i vägen då också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Även om jag redan hade ett fejs på dig var det kul att lära känna dig liiite bättre. Helgen var super! Hoppas vi ses något framöver.

    Kram från din vän i dimman

    SvaraRadera
  5. Haaahhhaa, Odd Mollysekten kallar min systerdotter oss för. Kanske ligger det lite sanning i det ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilket bra inlägg - och så skönt det var att känna sig så välkommen! Här är en till som tycker sig ha klarat eldprovet :-) Jätteroligt att få träffa dig, hoppas vi ses snart igen!

    Kram

    SvaraRadera