CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 13 december 2011

Glad Lucia!

Konsten att glädja sina arbetskollegor
eller hur man mutar sig till några pluspoäng.
Alla knep är tillåtna så länge de håller sig inom lagens långa arm och inte innehåller alkohol, det läste jag i tidningen idag.
Pepparkakor sägs dessutom göra människor snälla.
Men nää, det-fanns-inga-’bak’tankar-med-just-detta-initiativ – förutom just att vara lite snäll och omtänksam i juletider.

På lunchen gick jag förbi en parkbänk där en kvinna som var att betrakta som något av en uteliggare satt och stortjöt.
Tårarna sprutade, hon hulkade högt och höll krampaktigt i sin kasse med ägodelar.
Lite besvärat gick jag förbi.
Väl inne i det stora varuhuset med överfulla hyllor och supershoppande julrusiga människor började jag få dåligt samvete och skämmas.
Varför satt hon där och grät så hjärtskärande, vad det något jag kunde ha gjort?
Bestämde mig för att gå tillbaka.
Nu var bänken tom sånär som på två tuggummituggande 13-åringar som fnissigt kikade på folk och såg allt annat än ledsna ut.
Gick tillbaka till jobbet och kände mig otillräcklig.
Sitter nu i ovisshet och funderar på varför denna kvinna var så ledsen.

Samariten
/Carina

Handmade by CLE

2 kommentarer:

  1. Hallå vännen!

    Kikar bara in för att önska en mysig onsdagskväll!


    Kraaaaaaaaaam

    PS. Vackra pepparkakor du gjort, dina vänner på jobbet blev säkert kanonglada. DS.

    SvaraRadera
  2. Fina pepparkakor! Hoppas julbordet var bra! Kram

    SvaraRadera