CLE1960 - Instagram å jag liksom!

lördag 10 mars 2012

Saturdaymail live!

Okej!
Then it is confirmed.
Fredagsmailet är numera officiellt ett Lördagsmail.
Idag ett Lördagskvällsmail.
Inte en levande själ kommer orka läsa Fredagsmail en lördagskväll.
Jösses vart är mina mail på väg?

Jobbsäsongen är igång och smekmånaden är över.
De är slut på ryggdunk och acceptans.
Nu är det kalla fakta som gäller.
Med andra ord upp till bevis.
Min diplomatiska ådra har och kommer att sättas på hårda prov.
Snäll, vänlig, trevlig, förstående, ärlig, rättvis, målmedveten och tuff – när nöden kräver.
Den forna konflikträdda Carre har lärt sig att handskas med verkligheten.
En ahaupplevelse i klass med när en analfabet lär sig läsa eller en blind som börjar se.
Tror jag…
Host, host – nu ska jag inte förhäva mig.

Uppgiften att få alla att dra åt samma håll är inte alltid helt okomplicerad och självklar.
Att agera en ledare som uppmuntrar och vägleder, visar och guidar är fruktansvärt kul men tar mer kraft än vad jag trodde var möjligt.
Tänker på alla gånger då jag har varit den trilske som med en dåres envishet varit anti alla former av förändringar på en arbetsplats.
Stackars, stackar alla mina gamla chefer.
Jag har varit usel medarbetare.
Passar härmed på att be om ursäkt över mitt obstinata och säkerligen emellanåt styvsinta beteende.
Ensamvargen Carina har blivit en teamledare.

Har för en gångs skull stenkoll på Bröderna Brothers.
De kollar Melodifestival.
Inte tillsammans – men på olika håll.

Med stolthet och förväntan
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar