Skulle sätta in pengar.
Tar min nummerlapp och väntar snällt.
Pling mitt turnummer kommer upp och jag stegar fram till kassan, slänger upp min 500-hundring på disken och meddelar att jag inte hittar några avier att fylla i.
Bankkvinnan lägger huvudet på sned, ler vänligt och pekar på en stor skylt samtidigt som hon informerar om att banken inte längre tar emot några kontanter och att vill jag sätta in pengar på kontot så kan jag göra det på Insättningsmaskinen vid Hemköp.
Jag lägger huvudet på sned, ler vänligt tillbaka mot bankkvinnan och ställer frågan om detta är en bank? (frågan kändes i denna stund oerhört befogad).
Jodå, svarar hon (fortsatt med huvudet på sned) – dock har de på detta kontor numera endast rådgivning.
Rådgivning?!? – säger jag, och gör ett tappert försök att lägga mitt huvud ännu mer på sned – inser att jag står snett med hela kroppen och sannolikt börjar se rätt fånig ut.
Hon skiner upp och meddelar att hennes råd till mig som bankkund är att gå till Hemköp.
Kul – jättekul... , bankkassörskan ler nu från öra till öra å verkar oerhört nöjd över hennes fyndighet.
Fattar att det inte är hennes beslut men känner mig grymt irriterad (allra helst eftersom jag var just på Hemköp när jag kom på den ljusa idéen om att jag skulle till banken).
Dessutom gillar jag inte Hemköp.
På Hemköp jobbar det mest okunniga slynglar som inte är torra bakom öronen, det utom i postkassan där jobbar en dam som är synonym med ordet slowmotion. Kvinnfolket i kassorna är så oestetiskt obehagligt på gränsen till frånstötande sminkade så Dame Edna hade känt sig avundsjuk.
Moloken och irriterad vänder jag på klacken för att gå tillbaka till butiken som jag inte gillar.
Ställer mig i kön till bankomaten för insättningar.
Framför mig står en kvinna – även hon skapligt förargad.
Svär högt om dålig bankservice och att man tydligen nuförtiden måste sköta allt själv.
I hennes sökande på sympatier vänder hon sig till mig.
Helt plötsligt vänder min irritation över bankens dåliga service till något positivt (detta är för övrigt en typiskt 'Carinareaktion')
Utan att blinka tar jag nu istället insättningsmaskinens varande i försvar och förklarar hur smart denna funktion är
Slippa kontanter, slippa bankens snåla öppettider och slippa trista köer.
Den förargade kvinnan suckar djupt och börjar istället muttra mot mig om hur bankerna skor sig på sina kunder.
I det fallet kunde jag inte annat än att hålla med...
Ett fantastiskt
trevligt initiativ av före detta kollegor gjorde att jag i fredags blev både
mätt å belåten.
Sådant tackar man extra för.
I övrigt har helgen varit
lugn.Sådant tackar man extra för.
Gillar ju lugn.
Sebban har kryssat. Igen
Å i skrivandets stund står sannolikt sonen den yngre på Stockholms Stadion och skriker sig hes.
Heja Djurgården!
Imorgon tar Juli vid
Vår favoritmånad.
/Carina
Visst är det helt sjukt att vi gör allt själva och DESSUTOM betalar banken för att vi gör deras jobb!? Helt jäkla barockt! Kram på dig!
SvaraRaderaSkrattade högt när jag läste dina tankar om banken och personalens utseende på Hemköp.... Ser allt framför mig, klaaaart och tydligt....Hahaha XD
SvaraRaderaMen visst blir mm fb när banker inriktat sig på helt annan sysselsättning? Det finns ingen riktig post och snart ingen riktig bank?!?
Ha de gott i sommar!
Rådgivning ha,ha jag kallar det försäljning .
SvaraRadera