CLE1960 - Instagram å jag liksom!

söndag 13 juli 2014

Snart födelsedag

Jag älskar att fylla år!
Jag är helt enkelt barnsligt förtjust i att fylla år.
Det är liksom ingen hejd på det och förtjusningen blir inte mindre med åren.
Jag har absolut och inte ingen förståelse för dessa som lite i förbifarten hävdar att just deras ålder ’är väl ingenting att fira’.
För mig är alla åldrar lika viktiga att fira.
Det är helt enkelt askul att fylla år.
Det är väl inte direkt åren isig som är de roliga utan snarare det faktumet att jag får en alldeles egen dag, En dag där alla runt mig förväntas vara snälla och vänligt inställda – dessa förväntningar kan dock bli lite tokiga eftersom alla runt mig inte alltid har en aning om när jag fyller år och jag  gillar inte att påminna dem.
Där går gränsen.
Näe min födelsedag ska man ha koll på utan påminnelser.
Är det någon som frågar brukar jag svara att jag fyller dagen efter Prinsessan Victoria.
'Och när är det då?' undrar ofta den icke royalistiske.
’Mitt i juli och tillika Frankrikes nationaldag’, blir mitt följdsvar.

Som den ’Grattishunter’ jag är brukar jag denna dag vandra runt i butiker och handla saker som jag inte behöver.
Vid kassan stoppar jag mitt betalkort i kortläsaren men låtsas stå där lätt förvirrad och inte komma ihåg koden.
’Legitimation, tack då’ säger expediten.
’Absolut’ säger jag och hivar upp körkortet.
Nyfiket väntar jag på reaktionen.
Ibland brister personen framför mig ut i ett ’Åhh, grattis’, min dag är räddad och jag ler förläget och säger ett ’Tack så mycket’ med ett stort leende på läpparna.
Nöjt kan jag sedan gå vidare till nästa inköpsställe och upprepa proceduren.

Perre frågade mig vad jag önskade mig detta år.
Behövde inte fundera länge.
'En tur till Odd Mollybutiken och en heldag på Ullared’ sa jag.
’Tänkte väl det’, sa Perre och kände sig nöjd över att livet ibland kan vara så enkelt.

Helgen är slut men semestern är påtagligt närvarande.
Vi kör vår årliga västkusttur.
Vädret var topp tills vi landade i vårt Varbergregn, kyla och åska.
Nåja man kan inte få allt här i världen.
Sebban hänger denna vecka på Gotland
Och enligt senaste notisen frotterar sig Loppan med galanta damer i storstaden.

/Carina
Snart 54...










1 kommentar:

  1. Då får jag väl vänta med ett grattis till rätta dagen, eller du får ett förskottsgrattis också.
    Kramar

    SvaraRadera