CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 18 mars 2016

Mars pannkaka så var det fredag!

Då var jag där igen - i slösurfandets underbara, tillika meningslösa värld.
Men jag vet inte!
Kanske bara är jag?
Och egentligen är det väl ingenting att haka upp sig på.
Det är heller inget nytt fenomen.
Men ändå något jag funderat över.
Uppenbarligen har jag både reflekterat, reagerat och stört mig på det.
Borde väl lägga energin på viktigare saker, tyngre å mer intressanta liksom.
Om man vore smart - vill säga...

För vad jag undrar är?
Vad vill folk med sina statusuppdateringar på Facebook?
Vad är tanken liksom?
Vad vill man få ut med sitt budskap?
Vem skriver man detta för?

Jag kan inte finna annat svar än att Internet har gjort oss till ett gäng credkrävande individer som ständigt måste synas och höras – får man inga likes ’whatsoever’ så finns man inte.
Egentligen bara oerhört tragiskt.

Själv är jag en usel Facebooksuppdaterare men har å andra sidan utvecklat ett hängivet Instagramberoende.
I Facebooks begynnelse levde jag däremot ett hyggligt aktiv liv där.
Noterade glatt varje dag dagens väder – det tills en ’vän’ syrligt kommenterade att man inte längre behövde SMHI - 'De e bara att kolla Carinas profil', hmpf...
Jädrar i havet vad den sved.

Insåg även det banala.
Tanken väcktes 'Vem skriver jag för?'

Facebook har jag numera sällat mig till fluktarna.
De där som iakttar, läser, störs, ler och lajkar -  om läge ges.
Vet inte vad jag tycker om de heller.

På något sätt känns det som om jag fritt låter andra kliva i klaveret och väljer att stå vid sidan och titta på.
Fast.
Folk får faktiskt göra som de vill.
Men - även om just det är ett faktum så upplever jag det ibland tusan så irriterande.
Det borde liksom finnas en gräns, något slags filter för hur många bilder på mat, träningstillfällen, hundar, kattor och barn som får fylla mitt flöde.
När dagens kvot är fylld ska det ta stopp.
'Du har nu fått din dagliga dos av snubblande ungar, vällagad mat, hyperaktiva vänner och spinnande kattor'
Men ja - ja...
Folk får ju faktiskt skriva och göra som de vill.
För om det inte var så - vart skulle jag då lägga all min irritation...host host...

Mamsen minglar i Dubai.
Men i övrigt har jag dålig koll på helgen.
Tippar på bubbel,
/Carina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar