CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 3 april 2009

Kommunikationsslav!

Jag är en sann kommunikationsslav!
En dag utan internet finns inte och en urladdad mobiltelefon ger mig lätta panikkänslor.
Min dator och min mobil är navet kring vilket min tillvaro snurrar, och det är en gåta för mig att världen har kunnat existera utan dessa hjälpmedel, hur gick det till liksom?
Även om jag inser att det finns människor som påstår sig leva ett både lyckligt och rätt hyggligt liv utan dessa hänförande maskiner så ser jag på dem med en lätt skepsis – leva utan internet???
Nää, det går jag inte på… tror att deras påstådda lyckliga liv bara beror på att de egentligen är ett gäng innovationsfientliga bakåtsträvare som inte förstår sig på sitt eget bästa – japp, så måste det vara ;)

Det senaste lär vara att Twittra.
För den som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är en slags miniblogg där man bara kan skriva ett begränsat antal tecken i varje inlägg.
Nyfiken 'teknikfantast' som jag är så måste allt provas, det minst en gång :)
Sagt och gjort, in på twitter.com, registrerade mig – men sen då???
Öhh, va? – när kommer det roliga?
Poängen lär vara att man kan hålla sin omgivning uppdaterad minut för minut vad jag eller någon mer känd (tänker då på de mer erkända kända kändisarna) har för sig, man kan alltså prenumerera på olika människors twittrande.
1) Min mobil verkar inte vara godkänd för ändamålet, vilket gör att jag kan bara köra uppdateringar när datorn är med.
Nu dricker jag kaffe – Nu svarar jag på mail – Nu pratar jag i telefon - Nu dricker jag kaffe – Nu svarar jag på mail – Nu pratar jag i telefon, typ…
2) För att det ska vara någon poäng med att Twittra måste man komma ihåg att logga in sig varje dag och skriva in sina inte alltid helt intressanta eller genomtänkta rader.
Fattar inte riktigt poängen!
Nää, tacka vet jag http://fredagsmail.blogspot.com/ :D

Fick just ett soligt videosamtal från Perre – det var cool!
Teknik är kul, i alla fall när man lär sig fatta den.
Länken här fattar jag, http://www.postcreative.se/visa/ - lättroad människa som jag är…
Inget särskilt planerat inför helgen – skönt!

Ha en bra helg
Å med solen så börjar semstertarmen att göra sig hörd…
Kram
/Carina
& Co

P.s Grattis till min lilla Swift som idag fyller 2 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar