CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 24 april 2009

Sharks Open

I helgen är det Sharks Open!
Sharks Open är för er som inte vet en av Innebandyårets höjdpunkter.
I stora drag får vem som helst anmäla sig, vanliga spelare, ovanliga spelare, anhöriga, obehöriga osv.osv.

Vi (läs jag) fördelar sedan den brokiga skaran i olika lag, alla men namn som Vithajarna, Valhajarna och Börshajarna.
Deltagarna får en t-shirt i lagets färg, man får en liten historielektion om sin hajart och sedan kan kampen börja.
Den äldsta deltagaren har varit en bit över 60 och de yngsta är nog årets knattar födda -03.

Den första Sharks Open som jag minns hette SB Open och spelades i Gubbängshallen, tror det var -96.
Jag fastnade direkt för konceptet och blev glad när traditionen efter sammanslagningen mellan SB-95 och Farsta fortsatte, det nu under namnet Sharks Open.
Om jag inte minns helt fel var jag nog inne och kladdade i administrationen nästan omgående.
Fylld av idéer, tankar och utvecklingsförslag förvandlade jag (jajjemen, nu slår vi på stora trumman och tar åt oss ära och berömmelse själv, förstås vet jag att ’It take´s two to tango’ och utan andras hjälp hade saker och ting varit svårare att genomföra) turneringen till vad den är idag.

Nää, nu skiner solen och jag längtar efter min soliga framsida – det blir till att jobba hemma på eftermiddagen YES!

Ha en bra helg
Ses i Farstahallen
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar