CLE1960 - Instagram å jag liksom!

måndag 13 september 2010

Reklam!

Nog är det en Odd Mollyblus som sitter på den käcka unga damen i den nya Colgatereklamen på TV, eller?
Har tillbringat kvällen med att leta adresser – har äntligen fått ändan ur vagnen och sett till att skriva tackkort till alla snälla som firade mig på den stora dagen i somras å jag säger det - tack, tack snälla till den person som uppfann självklistrande frimärken.
Pust, nu är det bara en vecka kvar sen är det puts väck med alla dessa förbaskade och förfärliga valaffischer som helt och hållet har tagit över landets vägar, gator, torg och busshållplatser. Inte nog med att alla i princip upprepar samma budskap men i olika ordalag, vid en snabb överblick så ser de nästan likadana ut å vem orkar läsa dem och vad är det för osäkra element till människor som blir så påverkad av det man ser så man ändrar åsikt/byter parti, jag bara undrar???
TV-kanalerna svämmar över med valdebatter och allmänpolitiska program, själv tycker jag att politik är något så fruktansvärt tråkigt – ja, jag vet,man borde visa mer intresse, skäms på mig...
Jag är 100% säker på att båda sidor vill Sveriges bästa, själv är jag övertygad om att Allianspartierna har de godaste förutsättningarna för att klara den uppgiften.
Och ser man på, vem dyker inte upp som gubben i lådan om min gamle vän Frallan, så här ska en riktig arbetargrabb se ut.
Rustamannen goes Moderatmannen!

Det ska löna sig att arbeta
/Carina

5 kommentarer:

  1. Jag tänker inte rösta, jag känner mig inte tillräckligt insatt. Får ta ny fart till nästa gång...

    Håller med om självklistrande frimärken, I Love!!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Håller fullständigt med gällande valaffischer, de kan väl ändå inte få människor att ändra sig. Däremot tycker jag att politik är roligt, viktigt eftersom det mesta är politik vare sig man vill det eller inte och vi har ett ansvar att rösta även om vi röstar blankt.
    Nåväl nog om detta, ha en bra dag och jag tycker mycket om din blogg.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Håller helt med du, politik är så himla boring.

    Det ser så fullständigt skräpigt ut med alla valaffischer överallt. Och vilka dumskallar går på sånt politikerna säger ett halvår och framåt innan valet. Näää fy f-n.

    Ur led är tiden dessutom när det sitter arbetare på moderaternas valaffisch. *suck*

    Hemma diskuterar vi så lite politik som möjligt då en av oss är blå och den andra är röd, bara att acceptera.

    Nu ska jag värma på kaffet och sätta lite fart.

    Kram på trollet!

    SvaraRadera
  4. Visst är det OM i Colgate-reklamen:)
    Jag har sett Moderat-reklamen flera gånger utan att tänka på att det är din kompis som sitter och fikar där! Han poppar då upp lite överallt. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag som trodde att det var reklam för IKEA :-)

    SvaraRadera