CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 23 december 2010

Leopold 23 år

Idag, fast den 23 december klockan 01.04 1987 föddes han, son numro due - Carl Leopold Ericlid.
Som liten var han en skinande glad liten parvel, alltid glimten i ögat – alltid nära till skratt (och det skriver jag inte för att man som mamma ’bör’ skriva det utan för att det är 100% sant)
OM jag får säga det själv (och vem skulle kunna hindra mig) en fantastiskt söt liten unge.
Loppan var rätt 'lätt' som barn, om än lite blyg, en sportig kille som även var en mästare på schack (nej, den biten har han inte ärvt av mig...).
Kärt barn har många namn och under åren har han fått heta allt från ’Peppolino’, ’Peppoll’, ’Peppe’, ’Leppan’, ’Loppan’ och ’Leo’.
Bland vänner är det Leo som gäller men för mig är det Loppan.
Denna numera 23-åriga unga man har vimsat runt en hel del.
Det är inte alltid lätt att bestämma sig och var sak har sin tid och en mängd andra floskler som gör det hela mer hanterbart.
Det är mest som mamma man är orolig (enligt sonen överdrivet ängslig, på gränsen till hispig) att ens barns liv inte går som på den räls man hade föreställt och hoppats på – för det är det man vill, att det ska gå så nedrans bra, att allt ska flyta på. Helst spikrakt. Förstås.
Nemas problemas liksom.
Idag fyller han år (dan före doppareda´n, taskig tajming morsan).
Ikväll blir det mat och traditionsenlig uppesittarkväll.

Grattis högt älskade Loppa
/Mamma


5 kommentarer:

  1. Herregud vilken stilig son du har!!

    Min pojke var beräknat att födas 23:e men jag hade den goda smaken att få ut honom sådär drygt 2 veckor innan. Himla skickligt av mig eller hur? ;)

    Kram från V

    SvaraRadera
  2. Grattis till den lilla sötnosen!

    Hoppas det är bra med mamma o Perre! Här sitter vi i Skagen och pimplar rödtjut och njuter av livet i största allmänhet.

    Hittade inte det du ville ha på Freeport, inte ens i närheten tyvärr. Fick med mig ett par mjuksibrallor därifrån i mörkblått från Flow Feather, thats it.


    Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Hello från Danmark....tänkte du skulle bli den första att veta eftersom du och Perre är "Favourites"....Jag har hittat mitt eget OddMolly...Märket jag kommer blogga om from nu...

    Alp-n-rock....så sjukt snygga kläder

    Julkramar till er från Mr "Odd-Alp-n-Rock"...

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till sonen:) Han finner nog sin plats i livet så småningom! Attans snygg är han i alla fall;) Kram och God Jul till dig och din familj!

    SvaraRadera
  5. Grattis till födelsedagsbarnet. Hoppas att ni har haft en riktigt mysig kväll.
    Jag önskar dig en God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera