CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 20 juli 2011

Roadtripp Bergslagen

För ungefär cirka precis omkring exakt en dryg vecka sedan var jag och Perre på en kortare roadtripp.
Det är inte klokt vad tiden går fort...
Vi besökte inte bara hans XR´s grusturstrakter utan även två av mina Blogglogghomefriends.

Inledde starkt med att dra hemifrån knappa två timmar senare än planerat, vem av oss två goda kålsupare som var sen bör inte nämnas men kan säga att det var inte en hon.
Drog raka spåret till en av de sötaste byhålorna jag besökt, Lindesberg.
Läget vid Lindesjön var helt magnifikt, söta hus i mängder, den som säger något annat är antingen blind eller så har han/hon inte varit där.
Raka prydliga gator och vackra hus - ordning och reda, precis i min smak.
På agendan stod en lunchdate med Linda.
Gunnarssonskan är en klar favorit i bloggvärlden, jag gillar hennes raka och ärliga sätt både att skriva och uppföra sig.
Hon är otroligt lättpratad och som frisör måste hon vara kundernas favorit, kan inte vara många stunder av pinsam tystnad som uppstår där inte.
Vi plockade upp henne på salong Figaro.
En helt okej lunch intogs på en mysig krog snett över gatan.
Tack för titten och trevligt sällskap.

Därefter drog vi vidare till Nora.
Inte för vi hade något särskilt ärende dit mer än att vi var allmänt skönt nyfikna.
Nora blev ingen besvikelse.
Ännu en Bergslagspärla denna gång på kanten av Norasjön.
Stan lär vara en av Sveriges bäst bevarade trästäder med byggnader från 1700- och 1800-talet, verkligen en stad att förälska sig i.
När vi ändå var där var jag förstås tvungen att besöka butiken Två Små Gummor.
En butik som däremot blev lite av en besvikelse.
Inte särskilt stort utbud, personal som knappt noterade att man kom in och en rea som inte var värd namnet.
Nu ska jag väl tillägga att detta är sett med rätt bortskämda fyrkantiga 08-ögon.
Så´n e jag!
Ska man med på Javabönan och Lindas goda initiativ till OM-träff i Nora den 20 augusti ska man göra det för att träffa två av OM-världens guldkorn å inte för att fynda loss.
De e i alla fall min alldeles egna ärliga åsikt.

Det kan du skriva i sten på
/Carina







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar