Dags att presentera det ena superfyndet som gjordes under shoppingdagarna i Göteborg.
Eller, fynd å fynd vet jag inte.
För att något i min värld ska betraktas som fynd ska det vara hett eftertraktat och minst till halva priset.
Fast ähh, blev förälskad i denna sak eller möjligen varelse (råder viss tveksamhet) så det får nog betraktas som fynd ändå.
Iofs ser jag ut som Chewbaccas syrra i den, men vad gör väl det när man känner sig som den coolaste bruttan i stan.
Även bloggkollegan Hilde blev betagen.
Vi plockade åt oss de sista exen och stolta som två lejoninnor spatserade vi runt i butiken, grrr….
Märket på koftan är ’Love Forever’.
Ett märke som sannolikt hade gått mig totalt förbi om det inte vore för just denna otroligt härliga skapelse.
Här om dagen var det dags för användning.
Står och tuppar mig framför spegeln när Perre säger ’vad är det där?’
På båda sidorna om kragen är det hål, helt enkel fabrikationsslarv.
I valet om att reklamera koftan, skicka den tillbaka och stå utan tog jag raskt fram nål och tråd.
Lite småpyssligt men lyckades få de två hålen åtgärdade.
Kände ändå att jag ville informera butiken.
Skrev ett mail och bifogade bilderna till ’Milk & Honey’ i Göteborg.
Svaret ljöd:
’Tack för info
Kul att ni besökte oss.
Tråkigt med koftan
Välkommen åter.’
I runda slängar. Typ
Vet inte vad jag hade förväntat mig för svar…
Men nog var det lite lamt?!?
Å hehe…
Apropå alla snälla kommentarer från just OM-träffen så tål jag både gullig, fina, söta och en å annan kram.
Jag e tuffare än vad somliga tror.
Kraaam
/Carina
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Ja det kändes lamt!
SvaraRaderaKRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM
<3 <3 <3
;)
Du ÄR coolaste bruttan i stan!
SvaraRaderaOch för att föra samman diskussionerna om Chewbacca och butikens bemötande: när wookies blir orättvist behandlade sliter de armarna av vederbörande. Så det så.
Jag har min på mig i dag, och blev tvungen att kolla för hål. Visst fan finns det hål i min med, men bara på ena sidan. Skit också! Nu ska jag hem och sy på lunchen. Efter svaret du fick orkar jag inte ens att meddela butiken.
SvaraRaderaKram
Nä men...håller med om att det var lamt. Du fixade ju hålen själv så någon kompensation kunde de ju i alla fall haft. Eller åtminstone ett tack för att du lagat den.
SvaraRaderaDen är verkligen en Carinakofta och ni är kanontuffa du & Hilde.
Kraaaaaaaaam
Supersnygga men verkligen dåligt svar! Har själv mailat med just det märket en gång och svaret jag fick var inte heller så upplyftande...synd på snygga kläder, men utan service är det ganska kört i längden tror jag...
SvaraRaderaKramar!
Adela
Koftan är verkligen du! Trist svar från M&H bara, nån form av kompensation skulle du haft! Kram
SvaraRaderaHahhaaa, men visst funkar Lillis när man inte är så värst lång men det är bara i bloggen jag är Lillis. Här hemma är jag bara Lisa :-)
SvaraRaderaTråkigt att få det svaret från M&H..
Kram!
Lisa :-)
Har dåliga erfarenheter med Milk and honey när det gäller reklamationer, helt ointresserade och vill knappt ge en rätt överhuvudtaget, även om fabrikanten/tillverkaren ger en rätt. Hade problem med en OM en gång och skickade tillbaka, fick till svar att det "skulle vara så", kontaktade då SJÄLV OM`s hk och de hjälpte mig, men inte med butiken, utan fixade det själva.
SvaraRaderaEfter det bojkottade jag M&H ett bra tag och drar mig i det längsta från att köpa därifrån.
Love Forevers kläder finns också på essere.se har jag för mig och har inte exklusivdesign dem?
Man ska farao få bättre bemötande när man handlar- så nedrans billig är inte koftan eller plaggen man köper -dessutom handlar det inte om priset på plaggen, utan hur man behandlar sina kunder.
Kram!
Lamt var förnamnet!
SvaraRaderaDet kan man dock inte säga om er två i era fina koftor:)
kram
Jag mailade M&H i morse och avvaktar nu svar. Jag nämnde dig med i mitt mail, för jag tycker att Love Forever ska få feedback på sina plagg annars kommer kärleken att dö snabbt.
SvaraRaderaKram