CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 26 oktober 2011

På vift!

Jag är så rökt.
Så jädrans bortkommen och tillgängliggjort.
Nätattacken växer dramatiskt – inte bara Bloggtoppen har drabbats.
Så var det med det ja!
Tillhör ju de lata, bekväma och godtrogna som gör det lätt för sig och har ett par tre olika lösenord som regelbundet används på flera olika webbplatser.
Dessutom klickar jag allt som ofta i rutan för ’kom ihåg mig’ på de webbplatser som jag med jämna mellanrum besöker. Det i sin tur innebär att jag med tiden totalt har glömt bort vilket lösenord som jag har på vilket ställe. Jösses.
Eller ska jag säga tillhörde.
Åkte på att byta en hel drös - utav de jag kom ihåg alltså...
Frågan är nu hur i hela friden jag ska lyckas komma ihåg alla nya?

Minns när vi för lääänge sedan var på Astrid Lindgrens Värld med sönerna.
På vår promenad kom vi fram till Törnrosdalen.
En i sönernas värld gigantisk vakt kliver med bestämda steg fram och med basröst säger, ’Lösen’.
Leopold
tittar förtvivlat omkring sig och står tyst.
Vakten upprepar ’Lösen’.
Med tefatsögon säger han ’vet inte’.
Då böjer sig vakten fram och säger, ’Jag ska lära dig lösen’.
’All makt till Tengil, vår befriare – och glöm det aldrig’.
Jag har inte glömt.
Sannolikt inte sönerna heller.

Idag frukost på jobbet (igen).
Jo man tackar.
/Carina
Er befriare

1 kommentar:

  1. HAHA den kör vi också med.
    Står bakom dörrar och väser....
    Ibland får någon stå där utanför och tänka ett bra tag. Kommer ihåg grannens unge ett år...hahaa!!
    Alla makt åt Tengel vår befriare... och Katla glömmer man inte heller så lätt.

    SvaraRadera