CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 14 juni 2012

Magnolia Strap Dress !

Men e de inte för häftigt!
Så rackarns bra det kan bli!
Helt enkelt ascoolt!

Surfade runt på landets Odd Mollybloggar.
Ganska självklart var en av anhalterna Binas Bloggden är för övrigt rent av helt oundviklig i dessa sammanhang.
Å se där!
I ett inlägg efterlyser ’en Kajsa’ en Magnolia Strap Dress i Almost Black och storlek 2.
Eftersom jag sedan något år tillbaka är ägare till en just sådan fantastisk klänning men i den (i detta sammanhang för ovanlighetens skull) för stora storleken 3 passade jag på (fräck som jag är) och slängde iväg en chansning i kommentarsfältet.
’Har en 3a och söker också en 2a’

Ett dygn senare får jag via Facebook (hur betedde vi oss innan internet klev in i våra världar???) ett meddelande från Pernilla.
Hon har en 2a men behöver en 3a – ’ska vi byta?’
Men hallå… finns det tigrar i Asien å kameler i Sahara???
Hon bor inte i Stockholm men råkar ha vägarna förbi nu i veckan.
Ytterligare ett dygn senare har klänningarna bytt ägare.
Snacka ryck
Lyckade ryck


Tack Pernilla
Tack Pernillas brorsa Nicklas som stod för överlämnandet
Tack hela världen
Äntligen får jag möjligheten att svassa runt i denna efterlängtade kreation, feeling like a övervintrad hippie...
Me like!

Hallelujah

Passade-på-att-göra-en-snabbprovning-på-damernas
å-ja-jag-kommer-bo-i-denna (kommer-dock-köra-svart-behå-då…)
Lovely
/Carina























P.s
Är man en wrapälskare som jag kan jag för övrigt med varm hand rekommendera Pernillas brorsas ställe Wiggos (finns på söder och vid Stureplan) – de gör de mest sensationellt goda wrapsen.
Mums!

4 kommentarer:

  1. Ja men det är otroligt vad internet kan göra för oss!! Både bra kontakter, hjälpsamma vänner mm. (o visserligen dåliga ibland). Som sagt, hur gjorde vi förr egentligen?! Gammal o dement som jag är, kommer jag inte riktigt ihåg..
    Grattis till din "nya" Magnolia strap dress i rätt storlek!! Den är verkligen ursnygg, perfekt plagg o svassa runt i sommar med!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tusen tack själv!!! Jag är helt överlycklig. Blir fortfarande förundrad över Odd Molly sfärens förträfflighet. Hoppas du får en skön sommar. Å blir du sugen på en wrap så vet du ju vart du ska gå...min favvo är ceasar wrapen ;)

    STOR Kram Pillan

    SvaraRadera