CLE1960 - Instagram å jag liksom!

söndag 5 augusti 2012

Å jag reser mig igen...

En månads blogguppehåll tillika Fredagsmailsuppehåll.
Dags att kliva in på arenan igen.
Det har varit oerhört skönt att med gott samvete skippa allt vad bloggar och maniskt skrivande heter.
Sån e jag.
Ibland på och ibland av.

Vi lämnar ett juli bakom oss som har innehållt det mesta.
På gott och ont.
Klev in i en ny arbetssökarperiod – ’not-so-funny’
Har hunnit söka ett 20-tal jobb.
Har hunnit få nästan lika många – ’det-var-inte-din-tur-denna-gång (heller!!!) tillbaka.
Har frustrerat undrat över hur arbetsgivare tänker…
’Hey hey hey, är ni inte läskunniga?’
Jag har fyllt år.
Det var kul!
Fattar-inte-folk-som-påstår-att-de-inte-gillar-att-fylla-år?!?
Det är nästan det bästa jag vet.
Fick en HTC One X av bästa Pelle (för den oinvigde innebär det en riktigt schysst lur)
I min iver att installera allehanda program gjorde jag lite av en ’Massmessmiss’ i miniatyr och repris.
ALLA ni som fått mail av mig där jag uppmanar er att gå med i mitt nätverk på LinkedInni behöver liksom inte ta det mailet på så himla stort allvar.

Har lite tafatt börjat twittra.
De e lite kul, men småknepigt
Sebban och Cammen ’is-no-more’say no more…
Loppan tillbringade helgen I Mariefred
Vi har varit på en minisemester till Skåne.
Några underbara dagar, Beredskapsmuseúm, hemliga bergrum, fantastiska Outlets å så... I am in love with Helsingborg. Jösses en sådan trivsam stad.
Men mest har vi varit hemma.
Tycker om hemma!

Vi har också sagt adjö till vår älskade älskade Dessi.
Det var tungt
Det är tungt
Varje dag, varje timme, varje minut.
Älskad och enormt saknad


/Carina

5 kommentarer:

  1. Tråkigt med Dessi:( Inget vidare, förstår att hon är saknad

    Gott att "se" dig igen

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar förlusten av Dessan. Förstår att det känns tomt och konstigt.......
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med ovanstående såklart om Dessan. Man vet ju hur det känns och det är inte roligt..den saknaden alltså, usch. Klem

    SvaraRadera
  4. Å finhunden :-( Det gör mig ont för er skull.

    Men vi är glada att du är tillbaka- willkommen!

    SvaraRadera
  5. Ja det är en lång tid ni haft ihop och det gör det ju än värre. Blev också tvungen att låta min gamla katt - Rioja 16 år - somna in i sommar för hennes njurar var slut.
    Det är skit, mög och gör ont men du får denna för det är en trösterik tanke trots allt.
    Kram!

    http://indigo.org/rainbow/

    SvaraRadera