CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 24 augusti 2012

Klimakteriefredag... å kräftor på det!

Då var man tydligen en sån där klimakteriekossa!
Det fattades liksom bara det.
Har alltid varit varm när jag sover, men nu når kroppstemperaturen nya höjder.
På nätterna är jag hetare än någonsin host, host…
Här om dagen fick jag feberfrossa och tyckte att det var väldigt synd om mig.
Stackars jag – åka på influensa, ’mitt i sommaren’.
Fast, feberfrossa var kanske inte riktigt det rätta ordet, snarare svettningar – eller som en initierad skulle kalla det, vallningar…

Beklagade mig för Perre och hoppades på sympati.
Han skruvade lätt på sig och mumlade något.
Va, sa jag!
Jo, det kan kanske vara så att du har kommit in i klimakteriet – sa han något förläget..
Hmpf, klimakteriet – JAG???
Denna unga och virila kvinna å jag e ju inte mer än typ, eeehhh dryga 50.
Kan de stämma?
Googlade på ’klimakteriet’
Klimakteriet kan pågå mellan 6 månader och 5 år, cheezus – FEM år !!!
Läser att kvinnorna i Botswana och Japan har milda eller inga besvär och upplever en ökad sexlust under klimakteriet.
Okej - ’now we talking’!
Åter till mig!
Vallningar stämmer uppenbarligen
Hjärtklappningnix
HumörsvängningarVERKLIGEN INTE!!!
Sömnsvårigheternix
Yrsel nix
Försämrat minneöhhh, vad var de det handlade om nu igen???

Jag och Perre fortsätter vårt reseletande.
Med gedigen sista-minuten-i-slutet-av-augusti-erfarenhet kan jag rapportera om att det i år är på väg att gå åt fanders.
Sliter mitt hår, men humörsvängningar – nix…
Mamma är hemma från en skön vecka på Mallorca.
Son den äldre ska på kyssning – Riga kallar.
Son den yngre ska på musikfestival.
Ikväll är det kräftskiva

Kräftorna
/Carina
&Perre
























P.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar