CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 26 mars 2009

Blockethyfs!

Medan Perre glider runt på en skoter över milsvida vita vidder med en klarblå himmel så håller jag på att fixa till i hallen hemma.
I min iver att få ordning och reda så beslöt jag mig för att göra en byrårockad som innebär att sälja de två vita byråerna som nu står i ’Sebbans rum’.
Satte ut en annons på Blocket i onsdags.

Samtal 1:
Hej du, jag såg annons på lådor.
Nja, du menar på byråerna?
Ja, de vita lådorna, kan jag köpa dom?
Absolut de är kvar så det går bra.
Okej kompis, jag ska bara fixa bilen, kan jag komma helgen?
Är de kvar då så går det bra, men får jag napp innan så säljer jag dem, så hör gärna av dig innan du kommer hit.
Du bor i Farsta va?
Nja, i Fagersjö, det ligger ganska nära Farsta
Du, jag har polare i Farsta.
Jag:???
Du kan vara schysst va å vänta på mig för jag känner folk i Farsta.
Hmm, som jag sa – återkom i helgen, är de kvar så är det kvar.

Samtal 2:
Hej, är byråerna kvar?
Ja det är de.
Bra kan jag komma och hämta dem ikväll?
Ja Perfekt, det går bra (vägbeskrivning följer)
Men inte dök det upp någon under gårdagskvällen inte….

Ett par mail har också kommit.
Varför skickar man mail på en annons???
Innan man hunnit svara kan varan vara långt borta...
Hur som helst var den ena intresserad av båda å den andra av den ena :)

Vid detta inläggs pressläggning så finns byråerna kvar.
Vid intresse, varsågod och hör av sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar