CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 6 mars 2009

Ett halvår på Sportnik!

Hej Fredagsfriends!
Nu kan jag skriva ett halvår på Sportnik.
Det har varit ett roligt, lite rörigt och lärorikt halvår.

Jag har förväntats kunna en massa saker som jag knappt visste att jag kunde, men som det visat sig att jag faktiskt klarade av.
Visst kan jag fortsatt sakna N3/Edda men med minnena bleknar, skumt det där hur man till synes rätt enkelt ’byter ut’ folk.
Utav alla vi som jobbade på N3/Edda tror jag att det endast är jag som fortsatt jobbar inom idrotten, så det kan bli!?!
Den mest osportia hänger envist kvar vid sporten – vilket är en sport i sig :)

Annat var det när jag var yngre.
Först ville jag som bekant bli polis, men när jag insåg att det betydde flera års pluggande än vad jag kunde räkna till så bordlades de planerna.
Nää, om jag kostar på mig att drömma så har yrken som inspicient eller någon form av stylist stått högst upp på listan.
Dessa yrken borgar för att man bör ha en god smak, vilket jag sticker ut hakan och påstår att jag har, lite feg möjligen men generellt rätt hyfsad smak.
Bland det roligaste och mest givande jag vet är att ’hjälpa’ folk att hitta ’sin’ stil, det är så trist när folk klär ’ner’ sig.
Det behöver inte alltid vara det senaste eller det dyraste men viktigt att det fungerar. Vad är man för typ, vilka färger funkar, vad finns i garderoben, vad har man för jobb och hur vill man framställas som person?
Spännande området det där!
Ibland kliar det i ’stiltarmen’ och det är en utmaning i sig att INTE ge goda råd i tid och otid…


Annars har min dag så här långt bestått av småstrul (vi pratar jobb här), fast ska det strula så är det helt ok att det gör det på en å samma dag, då är man liksom mentalt förberedd.
Sen får gärna resten av veckan vara helt strulfri !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar