CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 13 mars 2009

Go Fredag på er!

I den här familjen har det alltid varit jag som har stått för det ideella arbetet.
Under fotbollsåren som kassör i FoC Farsta, några år parallellt som lagledare för boysen i SB-95 sedermera Farsta IBK. Det i sin tur utvecklades till diverse styrelseuppdrag och allt vad det innebar i Sharksens tecken.
Att kliva av cirkusen var otroligt befriande och jag har inte saknat det ett dugg (nästan…).

Nu har jag lämnat över stafettpinnen till Perre.
Han blev i veckan invald i Samfälligheten Cirkelbågens styrelse, om han valdes för att han har ett starkt engagemang eller om det var i brist på andra kandidater må vara osagt (he he).
Oavsett är jag övertygad om att Perre är ett utmärkt val, det då han är extremt noggrann, alltid påläst och aldrig skulle sväva iväg i en massa lösa trådar.
På minussidan är att han INTE e så snabb min Pelle, de flesta uppdragen har en väääldigt lång startsträcka…
Tänk er ett race mellan en Volvo och en Lamborghini.
I mål kommer Lamborghinin insladdandes på två hjul och chaufförens enda tanke var att komma först medan Volvon kommer fram lugnt och säkert, precis i tid och med hjärnan fylld av kluriga tankar och idéer.
Jag vill dock poängtera att liknelsen ovan inte på något sätt har med Perres övriga sätt att hantera motorfordon på!

I veckan har Perre jobbat natt – hans nattveckor är de tristaste veckorna.
Han är på jobbet när jag somnar han e på jobbet när jag vaknar.
Sällan eller aldrig hinner jag gå ut med Dessan på morgonkvisten INNAN jag åker runt 06.30, så kontentan blir att stackars Pelle som varit vaken hela natten måste ’börja’ dagen med att gå ut med Dessi – men en liten uppfriskande promenad innan sängdags tror jag baaara är nyttigt ;)
Nä, fy för nattveckor!
Bifogar en klassisk länk – mest för att höra Perres fniss när han kikar på den :)

lördag är det match igen.
På sin väg tillbaka till ettan spelar ’mina’ herrar sin första kvalmatch – det hemma i Farstahallen lördag 13.15.
För motståndet står Sävsjö IBK, några snåla smålänningar ska ni väl kunna snurra upp killar =)

Ses i Farstahallen
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar