CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 17 april 2009

Nattvånda!

Vaknade i morse runt 04.00.
Hörde hur det krafsade på fönsterbläcket och hur vatten spolade nere i köket.
Det här skulle inte vara några konstigheter om det inte vore för att vi har sovrummet på övervåningen, Perre jobbade natt och Leopold inte sov hemma.
Lätt panikslagen låg jag blixtstilla i sängen, varje andetag lät som om ett expresståg dundrade förbi och jag försökte febrilt få ordning på den logiska delen av min hjärna.
Min mörkrädda, hysteriska och okontrollerade hjärnhalva gick bärsärkargång bland alla tänkbara scenarion.
Dessi sov förvisso som en gris, men då hon har för (o)vana att sova just som en gris på nätterna så betydde det faktumet ingenting. Själv mindes jag det radioinslag jag hört under dagen – det handlade om att tjuvar å banditer nu tog sig in i hus på nätterna det även när folk befann sig hemma, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…Efter en kortare intern fight började den logiska biten av mig ta överhand.
Krafsandet på fönsterbläcket tillhörde den ekorre som brukar husera på vår fasad och vattnet i köket var den timerinställde tvättmaskinen.
Men suck, vilken pärs – fy vad de e okul att vara mörkrädd :(
I natt jobbar Perre natt igen
I morgon ska han på ’Aktiemöte’
Sebban skulle enligt egen utsago göra inget i helgen (man kan ana ett helg före löningssyndrom?).
Leopold skickar jag här med ut en efterlysning på – hör av dig tack!
Å jag då… ja vad sägs om att städa huset !?!
Må så gott folk
/Carina

1 kommentar:

  1. P.s
    Leopold har kommit till rätta - pust...
    Någon som har hört den där om att 'små barn, små bekymmer - stora barn, stora...'

    SvaraRadera