CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 30 april 2009

Valborg!

Men hej!
Vad kul att ses – hur är läget?
Visst har man sagt så både en å tusen gånger.
Men hur många av dessa gånger har man helt ärligt och seriöst undrat hur läget egentligen är, öhhh va – inte så många va!?!
Det ’normala’ är att man lite hurtigt säger, ’jodå, det knallar å går/man ska inte klaga, å själv?’
För några år sedan bestämde jag mig för att faktiskt säga hur saker å ting låg till, hur jävligt det än var, no more lies liksom…
Många gånger fick jag se hur folk höjde på ögonbrynen och lite förvånade hummande med, efter en stund började de skruva på sig och fick helt plötsligt väldigt brått. En inte allt för avancerad gissning är att de med denna enkla fråga INTE alls fick de svar som de förväntat sig.
Efter en tid började jag känna mig som en ’riktigt jobbig person’ - en sån där sanningssägare som gick runt och gav folk dåligt samvete.
Nää, nu fick det vara nog – så nu för tiden är ’läget helt ok’ när jag möter folk!

Tänkte på en annan sak.
Guuu vad jag pratar ibland – typ hela tiden!
Jag har kommit på varför.
Skälet till att jag pratar så mycket är att jag inte vet vad jag ska säga när det blir tyst…
Så är det med det!

Ut och fira Valborg med er nu
Perre ska jobba (odds???)
Jag blir nog hemma med Dessan å kanske agerar chaufför (odds???)
Sebban ska kolla Valborgsmässoeld med polare (odds???)
Loppan ska nog festa till det i goda vänners lag (odds??)

Nåväl,
solen ska vara med oss i helgen
– sånt gillar jag =)
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar