CLE1960 - Instagram å jag liksom!

torsdag 12 november 2009

Inte så snabb...

I lördags var vi på 40-årskalas hos Åsa Gåsa.
Fick några bilder av henne därifrån, och här presenteras de.
Bild 1:
Föremålet för festen Åsa her self, ståendes med sina blonda lockar i mitten. För dagen uppdressad i ny tjusig blåsa, korsett (!!!) och högklackat, de senare endast under en stund.

Bild 2:
Jag, utav någon outgrundlig anledning hade jag fått för mig att jag var snygg i håret denna kväll, denna bild bevisar dock motsatsen, make up + hair = disaster, suck…

Bild 3:
Här flankeras jag och Perre av Åsas och min gamla RF/N3sport kollega LGO.

LGO lystrar även till namnet Lasse, någon som var mindre intresserad av att lyssna på Lasse i lördagskväll var Dessi.
Då Lasse har den goda smaken att bo söder om stan fick han den stora äran att åka med oss både dit och hem (Åsa bor i Täby Kyrkby). I bilen hem vände Dessi mycket demonstrativt honom ryggen och satt stint och tittade ut genom bilrutan.
Lasse försökte att locka och pocka med goda råd och tips.
”Du Deschi, jag schka lära dej att schkaru på fotboll så ere Bajen schom gäller. Men tänk på att schkaru till Schöööderschtadjun schkaru inte ha någon fickplunta mere, för på fotbollen blir man muddrad. Men schkaru på bandy shåå gåre jäääkligt bra å ha en plunta mese. Jag har med min plunta nu, schkaru se ren????. Jag tog meren för man vet ju aldrig om de serveras sprit på festerna nuförtiden, hö hö”
Dessi tittar bedjande mot oss i framsätet, vi säger lite överseende till henne, ’lugn gumman vi är snart hemma’, hon tittar lidande på oss och fortsätter att stirra ut genom fönstret.

Nåja, LGO kom hem och vi kom hem.
Vill passa på att tacka Åsa för en trevlig kväll och LGO för datorsupporthjälpen som han hade den otroliga vänligheten att assistera oss med i tisdags – guld Lasse =)

/Cshkaarina
& Päääree

3 kommentarer:

  1. Tack för att ni kom. Hammarbajarn behövde väl inte oroa sig för drickat? Vi hade nästan ett helt glas whisky kvar när han gått ;)

    SvaraRadera
  2. Kanon bra att ni bjöd på whisky, jag hade en fickplunta i beredskap, men den var lika full när jag kom hem...Tack.

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni kom
    Kram

    SvaraRadera