CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 22 april 2011

Äggstra äggstra de e en lång fredag

Stolt som en tupp..
Eller möjligen höna kan jag deklarera att jag är mycket nöjd med min nya telefon.
Inte för att jag har vidare erfarenhet av just smartphones men den har snyggt skal.
Putsar mina fjädrar, surfar på vågorna och ger äggstra plus för snabbhet.
Mycket kacklande på mig.
Vad är det då som är så häftigt med appar?
Lätt att få kontakt, What´s app liksom.
Som tjej (nåja…) finns det en användbar puchapp.
Och tänk vad lättare det varit om jag i höstas haft denna apparat då jag doftandes appelsin satte upp lappar i försök att applicera folk för att kolla standapp.
Många sa japp lade noteringen i en mapp av papp men blev hemma och zappade.
Efter idogt kämpande give jag app, kände mig messed app.
Till tjatiga människor kan jag numera applysningsvis säga shut app.

Här om dagen när polisen plockade busar var det utan tvekan apparna hands app och locked app som gällde, deras apparanser kan nog inte anses vara särskilt goda (inga julkl appar för dem inte), shit happens.
Okej, inga applåder…

Nej appropå (lovar, det var den sista) inget så är det fredag idag.
Den första fredagen sedan i januari som jag skickar ett Fredagsmail just på fredagen.
Känns bra, men typiskt – ingen är på jobbet och kan fnissa åt mina besynnerliga fyndigheter.
Enligt ursprungsplanen skulle vi idag åkt till Bergslagen, bott på hotell samt hälsat på Javabönan och Kaffemannen.
Det blev inte så.
Å ena sidan är jag lättat över beslutet å andra sidan så känns det dööötrist.
Men ser verkligen fram emot att bara vara hemma och bara vara.
Fyra dagar av ledighet – ljuvligt.
På tisdag kommer jag sannolikt se tillbaka och undra vart tusan tiden tog vägen, jag som hade tänkte göra så mycket…

En traditionsenlig påskmiddag blir det. Förstås.
Alla kommer, utom Sebban & Loppan.
De ska inviga Farsans nya kåk i Älta.
Istället kommer de på söndag – för det har de lovat.

Pussipåsk
(kram till Maria & Fredrik – vi kommer en annan gång LOVAR)
/Carina
å Påskharen Perre

4 kommentarer:

  1. Visste väl att jag kunde förvänta mig några äggstra skämt här hos dig i påsken :D

    Kram från V

    SvaraRadera
  2. Blev det inget Bergslagen? Vad synd! Ha en bra helg med familjen:) KRAM

    SvaraRadera
  3. APPropå mobil!
    Kunde man få ett foto av den fina nykomlingen i familjen?
    Jag har precis hämtat ut min Nokia som varit på rep efter ynka 2 veckor. De bytte ut hela toughtpanelen, så nu är den på G igen.
    Hoppas på att få vara hAPPy ett tag nu och att den håller ihop...

    SvaraRadera
  4. Det sista piffet, den ådran finns inte hos mig. Då menar jag att den är HELT borta!! Vi skulle behöva göra ett byte efter första halvlek så skulle det bli klart hos båda :D
    Jag fixar altan och du pifferiet...jajamensan!

    SvaraRadera