CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 20 april 2011

Mera 'detta har hänt'!

Okej, datorn medsläpad även idag.
Med betoning på släpad…
Fattar inte att en dator som enligt specen ska väga 2,8 väger 4,8 i verkligheten.
Fast å andra sidan förstår jag inte heller att jag som i huvudet inte väger mer än sisådär 50-60 kilo enligt vågen väger 70. Märkligt.
Mera saker som i upplevelsestunden kändes overkliga men i efterhand visar sig vara supersanna är följande.
Jag och Pelle åkte tunnelbana tillsammans.
Kan låta som en bagatell men om man beaktar det faktum att vi endast gjort det en handfull gånger under dryga 20 år så förstår ni att detta måste omnämnas.
Till händelsen kan även nämnas att detta var dagen efter ’de två partynas afton’, solbrillorna på bilden behövdes därmed av flera själ...

Jag har upplevt min andra stämma, det för Ericssons Globen.
Eller stämma å stämma, denna händelse var mer att betrakta som ett event.
Ett ganska stort event.
Tusan så trevligt ska väl tilläggas.
Och mer blommor blev det!

Här om dagen när jag kom hemsvischandes med min lilla bil uppstod tappad haka och tefatsögon (den nyfikan Carina hade stora problem med att inte ringa kvällstidningar, sätta på den numera obefintliga polisradion eller skicka in hemlig avlyssningsutrustning).
På vår vändplan stod 4 pikébussar, 3 polisbilar och ett gäng civilbilar uppställda i hyfsad kaotisk ordning.
På trottoaren stod 14 tuffingar uppradade med händerna över huvudet.
Det visade sig att detta var en räd mot gangstergänget Black Cobra, ett gäng tuffingar från Stockholms södra delar – att hela razzian hamnade just ’hemma på vår gata’ berodde mest på tillfälligheter. De försökte smita och hade ingen aning om att vår väg är en återvändsgränd. Enligt säkra poliskällor (de fanns liksom på plats) hade inga av de gripna någon anknytning till vårt område.
Under 1½ timme kunde den som orkade beskåda spektaklet innan de i olika bilar forslades bort.
Vår älskade ’Tant Lilly’ har gått bort.
Lilly är ingen direkt släkt utan min mormors barndomsvän. För mig har hon dock alltid varit just min ’tant’.
Vid 97 års ålder somnade hon in ’hemma’ i Karlstad.
Tyvärr hade jag ingen möjlighet att närvara vid begravningen men mamma var där och representerade släkten.

To be continued
/Carina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar