CLE1960 - Instagram å jag liksom!

tisdag 27 september 2011

Bloggaward!

Som en uppmuntran när höstmörkret faller fick jag härförleden en Bloggaward av Javabruden.
NU är jag inte alltid så snabb.
Denna utmärkelse tilldelades dock inte för goda gärningar, gott arbete eller lång och trogen tjänst inom bloggväsendet.
Tolkar detta som en trivsam uppmuntran till de bloggare som alla har under 100 unika läsare per dag.
Faststräcker på ryggen och vill gärna påstå att det emellanåt är betydligt fler än så, host host…
Dessutom är de svårräknade då den finurligt nog har en automatisk koppling till Facebook.

Med denna Award följer vissa regler:
Man ska länka till den bloggare som man har fått awarden av (Javabruden) och dessutom ge awarden vidare till 5 bloggare, som alla har under 100 fasta läsare.
Den sista biten är jag obstinat nog och trotsar.
Ni som vill ta åt er är fria att göra detta å länka gärna till mig hehe…
Däremot så svarar jag väluppfostrat på de 5 frågor som Awarden innebar…
1) Varför började du blogga?
Den korta eller långa versionen???
För närmare 10 år sedan började jag sammanställa de roliga historier och bilder jag via mail fått under veckan, därmed uppstod Fredagsmailen.
Dessa utvecklades till veckobrev.
Många år senare bestämde jag mig för att spara mina alster och Fredagsmailsbloggen uppstod.
Sedan har egot tagit över och inläggen kommer stundom tätare än endast på Fredagarna.
Skriver självfallet för att jag vill att folk ska gilla det jag skriver.


2) Vilka bloggar följer du?
Väldigt många och inga alls.
Ingen nömnd och ingen glömd.
Helt efter humör.
Är lite av en periodare.


3) Favoritfärg?
I hemmet – Vitt, svart, grått, beige med inslag av grönt
På kläder – Svart, rosa, lila och beige
Måste jag säga en färg så är det grönt i alla de underbara nyanser som finns.


4) Favoritfilm?
Sätt mig framför en film och jag har somnat inom fem.
Jag är värdelös på filmer.
Den enda som jag med gott samvete kan säga att jag älskar och som jag faktiskt sett minst 20 gånger är Sound of Music.
Denna ljuvliga film.


5) Vilket land/länder drömmer du om att besöka, varför?
Älskar att resa.
Verkligen älskar att resa.
Föredrar sol framför snö
men har inget drömland.
Det är resandet isig som är det häftiga och målet det primära.
Resan ska företas med Perre annars får det vara

Älskar att resa med honom -vi gör det liksom så bra tillsammans.

Jepp, så kul e ja!
/Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar