CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 16 september 2011

SebbeBubbeSuperSnubbes födelsedagsfredag

Dags att klämma ur sig några fredagsrader.
Igår kväll hade jag hela mailet i huvudet.
Innan jag skulle somna låg jag och formulerade, redigerade och fnissade åt mina strålande tilltag. Idag är det blankt.

Imorse 05.50 stod jag, Perre och Dessi med blommor och blad på Blåsutvägen.
Knackade på dörren, först lite diskret, sen lite intensivare – efter en stund plingade vi smått hysteriskt.
Jädra unge att inte vakna.
Han fyller ju för guds skull 25 idag.
Upp med mobilen och tack och lov för Latitude.
Så typiskt.
Här knallar man upp i ottan för att gratulera sin förstfödde och så sover han på annan ort.

Älskade underbara unge.
Så många dagar och nätter har jag inte legat sömnlös och oroat mig för dig och din framtid.
Idag så ofantligt stolt och glad över dig.
Du är en grym son, alltså i positiv bemärkelse.
Satan i gatan och jädrar i havet vad jag tycker att du är fantastisk.
Stort grattis på din födelsedag.

Imorgon lördag ska vi (jag har den äran att få hänga med på kompispartyt) fira Sebban på krogen.
Loppan förväntas haka på.
Perre ska på ett uppskjutet Aktiemöte.
På söndag ska vi gratta svärmor Gurli – det är då hennes tur att fylla.

Helg, here we come
/Carina

2 kommentarer:

  1. Grattis till sonen! Kram till morsan!

    SvaraRadera
  2. Grattis till Sebban!

    Hoppas mamma har en underber helg!


    Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera