CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 30 maj 2012

Sharksens herrar

Som bekant ägnar jag en del av min fritid åt att sitta i sekretariatet när Farsta IBK´s herrar spelar sina hemmamatcher.
Bör tilläggas att förra säsongen var mer än lovligt trist.
Farstaborgen var stängd för renovering och hemmamatcherna spelades i den högst omysiga Sjöstadshallen.
Uddamålsförlusterna radades upp efter varandra och, sist men inte minst – laget bestod av en massa för mig okända förmågor.
Jag som är en vanemänniska av rang kände mig långt in på säsongen helt förvirrad och konfys över okända anhängare på läktaren och spelarnamn som för mig var totalt anonyma.
Länge sa jag till mig själv att ’nu får det vara nog – det här är absolut sista säsongen, börjar bli för gammal för det här – det är för jösse namn bara ’kids’ i laget’.
Trots att vi nästa säsong kommer återbördas till Farstahallen kändes beslutet oåterkallit.
-Men.
På sista matchen.
Efter slutsignalen kliver lagkapten Dennerby fram.
Han överräcker en fantastiskt stor vacker härlig bukett blommor.
Hostar fram något om att Herrlaget är glada och tacksamma för min insats och gärna vill att jag sitter där och tjattrar målgörare och reder ut utvisningsminuterna även nästa säsong.
En applåd utbryter.
Jag niger förläget och svamlar något säkert totalt oförståbart om att nöjet är på min sida och fattar helt ärligt fortfarande inte att blommorna var till mig.

I matchprogrammet fanns för övrigt följande text att läsa;
'Vi som följer Farsta vet att femmorna varierar, spelarna varierar, men en sak är sig alltid likt på våra hemmamatcher, sekretariatet där klippan Carina styr med trygg hand. Hon är värd en stor applåd. Utan eldsjälar som henne skulle vi inte kunna genomföra matcherna.'

Jag vad säger man…
Klart man smälter som en fura (eller om det var faller?!?)
Å nu när man kan läsa att ’gamla favoriter’ som Fischer och Kallis vänder hem kan man väl inte backa ur!
Kära söta små innebandyglin.
Klart att ’mamma’ med varm hand ska vaka och ta hand om er även nästa säsong (å Sasan du får skärpa dig, annars är det jag som tar dig i örat)

Count on me boyz!
The Seck Queen
/Carina
P.s Med detta bevisas att smicker alltid fungerar.
OCH bättre sent än aldrig – TACK
Stort jädrans tack bästa Herrlaget!

2 kommentarer:

  1. Ja alltså ursäkta, men jag är fortfarande missnöjd här, nu helt plötsligt haglar inläggen med sådan fart att man knappt hinner med! ;) F ö är även jag en sucker för blommor, fungerar lika bra varje gång, oavsett syfte. Klem från ett kallt Malmö

    SvaraRadera
  2. Tack allra snällaste Maddar - vad du än skriver så tillhör du min absoluta favoritkommenterare.
    Alla kategorier.
    Bara så du vet :)

    Klem tillbaka
    /CLE

    SvaraRadera