CLE1960 - Instagram å jag liksom!

onsdag 13 juni 2012

Love Stockholm

Idag gjorde jag det igen.
Lekte turist i stan.

Trots att jag är barnfödd och uppväxt här älskar jag att vandra runt i denna underbara stad.
Men gör det på tok för sällan...
Kika på husen som om det är första gången jag ser dem, stå med tefatstora ögon och titta på vaktparader och förundras över Kungsträdgårdens färgprakt.

Idag tog jag en vända till slottet.
Vill man bli dokumenterad är ett bra tips att be någon ’annan turist’ att fotografera dig.
Jodå, jag vet att det brukar vara vice versa – fast lovar alla hjälper till om man ber dem.
Snällt.
Dessutom är det betydligt lättare att låtsas vara turist inför en annan turist än att fråga en infödd 08.
Lätt att man känner sig lite fånig då (eller möjligen framstår man som en typisk bloggare, vad vet jag?!?).
Med ålderns rätt (å det är sannerligen inte särskilt ofta jag refererar till den) kan man kosta på sig att fråga en glad japan – han tolkar det bara som om jag är ännu en tillfällig besökare i vimlet, säkerligen från England eller nå´t (syftar då på den perfekta engelskan som jag hasplar ur mig host host…).

Bor onekligen i en av de vackraste städerna på jorden (med en viss… reservation om att jag långt ifrån har sett alla städer i världen).
Älskar människorna, färgerna, folkvimlet, dofterna, ljuden, de udda, de glada, de avvikande, kuferna, turisterna, ensamvargarna, originalen och atmosfären.
De e bara så häftigt.
Stockholm har allt
Absolut

Stockholm i mitt hjärta
/Carina

1 kommentar: