CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 7 december 2012

Fredag, snö & mängder av erbjudanden

Antingen måste jag vara en extremt bra kund
Eller så ligger årets julhandel rejält risigt till...
Rabatterbjudandena via sms har de senaste dagarna slagit nya rekord.
Telefonen har pipit värre än under ’Massmessmissen’ för några år sedan.
Före 08.00 började terrorn, pip – pip.
Sömnigt men tillräckligt nyfiken på vem som messar mig vid denna tidpunkt famlar jag efter telefonen.
Å se där, det var Hemtex som tyckte att jag skulle julfynda med 20% på hela köpet.
Trött lade jag ifrån mig luren.
Fem minuter senare, pip-pip, Åhléns förkunnade att jag i egenskap av klubbmedlem idag får 10%.
Tre minuter senare, pip-pip, H&M meddelar att handlar jag för 500:- så får jag 100:- i rabatt å de under heeela helgen.
Femton minuter senare tjoar The Body Shop glatt att ’Oj, vad det snöar – vi bjuder på en extra medlemsdag med bra rabatter’.
Lindex skickade ett ’gnistrande’ erbjudande om 20% på allt i butiken, man blir förstummad...
Halvminuten senare skickar Twilfit att om jag dyker upp under dagen kan jag räkna med 25% i snörabatt.
Slutligen tycker Vila Club att jag är en sådan exceptionellt bra kund så jag erbjuds 20% på ett köp, bara sådär - rakt av.
Till detta kan tilläggas mail från Stadium, Intersport, Ellos och La Redoute.
Dock inte ett enda ynka litet schysst erbjudande om typ 50% på Odd Molly – suck att det ska vara så jädra svårt…

Känner plötsligt att dessa erbjudandena sannolikt säger en del om mina köp (o)vanor.
För givetvis triggar alla fantastiska, storartade, formidabla och makalösa erbjudanden mina köplustar.
Rabatterna haglar i huvudet och min matematiska förmåga slår nya toppnoteringar.
Med nöd och näppe lyckas jag hålla mig från butikernas glättiga inviter, undvika förslag om bjudpepparkakor och julmust samt avhålla mig från att totalt gå ’bananas’ med kreditkorten.
Men tänk ändå vad butikerna är goa med oss kunder, allt för att det har snöat lite extra, host, host…

För snö har det kommit.
Om någon har missat det så älskar jag snö.
Snö i mängder och snö i kvadrater - snö intill förvirring..
För snö gör något med oss människor.
Vi bryr oss om varandra.
Vi hjälps åt med barnvagnar å rullatorer.
Vi knuffar bilar och erbjuder lift till okända.
Jag tror att vi storstadsbor, med en lagom regelbundenhet behöver lite katastrofer.
Snö gör oss goda


Möjligen något insnöad
/Carina


2 kommentarer:

  1. Vilken himla fin mössa du har!!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. hahah, du har så rätt i dina iakttagelser som vanligt. Men någont måste vara fel ändå, jag kan inte minnas att det drösslade in erbjudande på detta viset förra året? Eller är det möjligen åldersrelaterat att man glömmer från ett år till nästa. Sen är du såklart jättefin i din mössa! KLem

    SvaraRadera