CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 13 december 2013

Svettig fredag...

Tro mig.
Jag har verkligen en ärlig och uppriktig önskan om att vara den där hurtiga sportiga friska och sunda tjejen.
Kvinnan som glatt tar på sig löparkläderna och ger sig ut i spåret eller som plockar ihop ett gäng färgglada träningstrikåer och tar ett spontanpass på gymmet.
Jag önskar vara en god förebild för mina medmänniskor och längtar efter att stråla ikapp med dessa ofördärvade hälsosamma friskusar.
Tro mig.
Jag är fullt medveten om att de flesta motionärer hyser någon form av hatkärlek till sin motion och jag är fullt medveten om att vi i grunden helt enkelt mår väldigt bra av den.

Men tusan.
Suck.
Om sanningen ska fram....
Jag hatar det mesta av vad träning heter.
Just så.
Får liksom ingen stil på det hela.
Jag känner mig oerhört provocerad av alla sportiga träningsnarkomaner som fyller mitt nyhetsflöde på Facebook. Alla dessa före detta soffliggare som numera kommer ut som nyfrälsta Friskis&Svettare.
Folk som nästan euforiskt vittnar om tappade kilon och fantastiska hälsoeffekter.
Självutnämnda ambassadörer för ett nytt liv som välmående och friska atleter.
Det har till och med gått så långt att jag tagit bort några av de mest aktiva kilotapparna från mitt Instagram.
Nix, jag blir inte peppad och laddad.
Jag får helt enkelt bara ett extremt dåligt samvete

Har genom livet gjort mängder med seriösa försök att skapa någon form av rutinartad pulshöjande aktivitet.
Syftet med min träning har nästan uteslutande varit att tappa några överflödskilo och hejda kroppens totala förfall.
Devisen har varit att ont skall med ont fördrivas. Liksom.
Men att träna är fasiken inte roligt!
Man har tusan inte kul när man springer.
Man stånkar å stönar, svettas och flåsar.Brösten skumpar hoppar och ömmar.
Har någon sett en skrattande löpare?

Vilket jädrarns självbedrägeri!
Tala om falska föresatser!
Tror vi är många besvikna motionärer som glatt snörat på oss skorna eller för dyra pengar köpta exklusiva träningskort bara för att upptäcka att träningen minsann inte var den sortens fest vi trodde att vi alla vara bjudna till.
Bahhh...

I helgen vankas ’Big Party’ – Hasse fyller 50.
Alltså lillbrorsan Hasse fyller 50!!!
Sebban och Loppan ska med. Förstås.

Dags för situps
/Carina
Den trötte...

1 kommentar:

  1. Hej
    Lillebrorsan fyller 50...vilket betyder att storasyster är mycket.......... :-)

    Hälsningar
    Ing-Mari o Tommy

    SvaraRadera