CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 20 juni 2014

Midsommarafton

Men den där kan du inte ha!
Jo, det kan jag visst – svarade jag trotsigt
Nej det kan du inte.
Perres ton var klar, tydlig och precis.
Men varför inte det? – frågade jag irriterat.
Jo, för att det ser ut som värsta sängkammarbilden, svarade han
Nää, säger jag.
Jag tycker att den är fin.
Den ger mig en mjuk framtoning, precis som jag vill ha det.

I min jakt på jobb kände jag att det var dags att förnya mitt CV.

Sagt och gjort.
Förändrade, förädlade gjorde helt enkelt en redesign där även en ny profilbild stod på programmet - den 6 år gamla bilden började kännas sååå passé.
Jakten på den perfekta bilden började.
Trots mängder av selfies var det svårt att hitta just 'den’ bilden.
Den skulle vara relativt nytagen, okonstlad och så ville jag se snäll ut, snäll och mjuk var viktiga ingredienser. 
Efter en ansenlig stund av letande hittade jag då bilden som jag tyckte funkade.
Lite beskärning, lite hummande å ja lite självrannsakan.
Iakttog bilden av mig själv, jo tusan kände mig till och med riktigt nöjd.
Japp, den fick det bli!

Lade prydligt in den i mitt CV och då jag gärna vill att det ska vara en å samma bild som representerar mig passade jag även på att ladda upp denna som ny profilbild på Facebook.
Behövde inte vänta länge fören lovorden strömmade in och ’gillamarkeringarna’ nådde oanade höjder.
Log och kände att detta var sååå rätt.
Tills jag då visade bilden för Perre.
Han var stenhård i sin dom.
Beslöt mig för att kolla med annan betrodd person.
Åhh jättefin bild, svarade hon.
Just det – visste väl det, tänkte jag och sken upp inombords.
Fast ska du verkligen ha en bild där du är omålade och i en morgonrock?
Shit – jag som var så säker på att den vita kanten skulle tolkas som någon form av sjalkrage på en kofta och att de omakeade ögonen såg ju bara snälla ut.
Och snäll var ju viktigt.
Jädrarns...
Som sista utväg kollar jag med sonen den yngre.
Han brukar i alla fall ha bra smak och i de flesta fall även gott omdöme.
Du e jättefin mamma, svarar han – å jag smälter.
Fast, det är kanske inte så bra med en bild där du har morgonrock på dig.
Hmpf..
Ger upp.

Jakten på den perfekta profilbilden fortsätter.
Får satsa på ett ljuvt leende under Midsommarhelgen.
Den firas för övrigt traditionsenligt här hemma med Brorsan & Co
Sebban firar i goda vänners lag
Det samma gäller för Loppan.


Ha en fantastisk Midsommar
/Carina
& Perre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar