CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 5 december 2014

Back in business

Jobb ja.
Något av en ovan känsla.
Tacksam men ovan.
Märkligt dock hur snabbt man vänjer sig…

Ny arbetsplats innebär även möten, möten å som grädde på moset lite möten.
I det här fallet skulle jag närvara då en ny helt fantastisk produkt skulle förevisas.
Ett webbverktyg som företaget inte skulle kunna leva utan.
Det med funktioner som skulle väcka passion, lusta och skapa ett begär. 
Vi skulle häpna över dess förträfflighet och höja våra händer i skyn, böna och be om att få möjligheten att använda dess fantastiska funktioner.
Säljarna informerade, skrävlade och bredde på.
Själv sitter jag och försöker verka engagerad i den information som delges.
Som ny på jobbet förväntas man liksom det.
Informationsslidsen byts ut vart efter den entusiastiska säljaren verbalt hyllar produkten.
Den sista sliden kommer upp.

En sida full av punktlistor.
Som den sista raden står att denna tjänst är tillgänglig 24/7.
Jag fnissar inombords.
Bubblar.
Min hjärna går på högvarv.
Jag sitter och filar på den kommentaren – alltså den dräpande kommentaren som ska ta död på denna outtröttlige säljares högfärdighet.
För jösse namn – här står han och stoltserar över ett program och att de är så himla ’up to date’ å så har de inte ens uppdaterad information i presentationen.
Säger bara stor SUCK.

Tiden börjar rinna från mig.
Kommer inte på något riktigt dräpande och smart, får helt enkelt improvisera.
När säljaren med nöjd min nått fram till ’Frågor på det?’ släpper jag min bomb.
’Alltså, antingen ligger ni riktigt efter er tid, menar om tjänsten kom igång den 24/7 – det var liksom i somras host host…, eller så är ni väldigt före er tid om det är så att den inte kommer lanseras förens nästa år – hur tänkte ni här liksom?’

Samtliga i rummet tittar på mig.
Samtliga i rummet ler.
Samtliga i rummet är betydligt yngre än jag.
Den stilande säljaren ler lite extra och säger med ljuv stämma ’Alltså uttrycket 24/7 – eller Twentyfourseven som man också säger betyder att tjänsten finns tillgänglig alla dagar i veckan dygnet runt, året runt’
Fakta är att i samma stund som han vände sitt flin mot mig så visste jag.
Självklart visste jag.
Med rödblossande kinder mumlar jag ett.. ehh jo jag fattar.
Tusan KLART JAG FATTAR – har fattat hela tiden tyckte bara att jag skulle skoja till det lite.
Hmpf…. Jorusåattehhh…

/Carina
Back in business


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar