CLE1960 - Instagram å jag liksom!

lördag 13 december 2014

Traderatankar

Ligger och surfar runt.
Hamnar allt som ofta på Tradera.
Gillar Tradera.
Vet inte om jag är lyckligt lottad som aldrig blivit blåst, lurad eller vilseledd.
Värre är det med Blocket, jag gillar INTE Blocket.
Så bortsett från att en del plagg kanske borde haft statusen välanvänd istället för oanvänd så är jag genom åren nöjd med mina köp.
Har testat att sälja via Facebookgruppen (om någon mot förmodan undrar vad det är jag pratar om så är det självfallet Odd Molly å ingenting annat än Odd Molly) men alltid fallit tillbaka till Tradera.

Men Tradera i all ära.
Det finns en del saker jag har funderingar kring.
Eller rent av stör mig på.
Jag pratar om 'Omdömessidan' och den poäng som varje köpare/säljare får respektive delar ut (i bästa fall) efter avslutad affär.
Jag har förvisso 4,8 av 5 vilket är helt okej – men min undran är vad som krävs för att man skall nå toppen. Bli en superfemma liksom.Inte för att det spelar någon större roll.
Är bara nyfiken...

Om vi börjar med ’Objektbeskrivning’ – kan man göra annat än att beskriva plagget med namn, mått, skick och material? - bara undrar...
Vidare till ’Kommunikation’, jag har alltid till 100% besvarat alla frågor, alla köp och alla sälj med blixtens hastighet (nåja), så varför ligger den stapeln inte på en solklar 5a?
I min värld är det nästan inte tekniskt möjligt att besvara mail snabbare än vad jag gjort. Japp så är det.
Leveranstid’, har i alla fall av sålda varor skickat dem med vändande post (samma dag) som pengarna kommit på plats – bedömning 4,9 eeeee… vad förväntar sig en köpare mer än att paketet skall skickas omgående - bara undrar...
Slutligen ’Fraktkostnad’, jag använder mig alltid av Posten.
Gillar Posten, den fungerar klockrent, bra pris å snabb leverans.
Med snabb leverans innebär leverans till 99% dagen efter.
I hela landet.
Suverän service.
Tycker jag.

När vi ändå är inne på portopriserna.
Hur tänker ni säljare som drämmer i med fantasisummor för porto
Ett frimärke kostar 7 kronor, två kostar 14 kronor, fyra kostar 28 kronor osv osv.
Men vart i hela friden får säljarna summor som 43:- och 57:- från??? - bara undrar...
Det är helt enkelt sjukt hur vissa tar i – kom igen, hur svårt kan det vara att hämta en portoguide vid närmsta postutlämning, skaffa en hushållsvåg och kom ner på jorden. Tack!
Och som slutord.
Varför envisas vissa med att INTE lämna omdömen???
Jag gör det alltid.
Dessutom ger jag alltid högsta poäng om det inte är så att jag är rent av är missnöjd.
Pust, nu har jag fått ur mig detta också – vad skulle man göra utan bloggen där man kan ösa galla ur vad än som faller på.


I brist på dagsoutfit kommer här några dagens och tillika Traderafynd från svunnen tid.
/Carina
Tänkaren







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar